اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح درآمد پایدار دهیاران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح درآمد پایدار دهیاران با ۱۸۴ رای در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و در شورای نگهبان نیز بعد از بررسی تصویب شد و از هفته‌های آینده اجرایی می‌شود.

طرح درآمد پایدار دهیاران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اعضای شورای اسلامی روستاهای شرق گلستان اظهار کرد: طرح درآمد پایدار به عنوان یک لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و با ۱۸۴ رای تصویب شد، این طرح در شورای نگهبان نیز تأیید و تصویب شده و از هفته‌های آینده اجرایی می‌شود.

وی گفت: طرح جامع مدیریتی در ۸۴ ماده و 8 فصل با تعاریف کلی حقوق دهیاران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح شده و ظرف دو ماه آینده به صحن مجلس شورای اسلامی آورده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه استخدام و اشتغال دهیاران که برخی از آنها با ۱۰ سال سابقه فعالیت در این حوزه بلاتکلیف بوده در کمیسیون اجتماعی مطرح شده تا بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم.

سیدعلی‌اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس در این همایش ادامه داد: پیشنهاد می‌شود دهیاران روستاهای اقماری شهر گنبدکاووس که گاها برخی از آنها به قدری متصل به شهر بوده که به نظر می‌رسد نقطه جداکنندگی ندارند، با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر زیباسازی و فضای‌سازی شود.

وی ابراز کرد: دهیاران این روستاها با همکاری شهرداری می‌توانند با استفاده از امکانات یکدیگر در زیباسازی و فعالیت‌های عمرانی همکاری بیشتری داشته باشند.

شهردار گنبد کاووس تصریح کرد:: متاسفانه در دولت‌های گذشته اعتماد مردم با عملکرد ضعیف اینگونه نهادها کمرنگ شده و فرصت خوبی است که همه ما با یکدیگر بتوانیم این اعتماد و امید را در دل مردم زنده و پررنگ کنیم.

وی عنوان کرد: گنبدکاووس به عنوان دومین شهر استان گلستان و ظرفیت‌های موجود در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و استراتژیک شهرداری و شورای اسلامی شهر این است که بتوانیم گنبدکاووس را به جایگاه رفیع و واقعی خود برسانیم.

خلیل آشور فارسیانی بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس گفت: مسیر مصلی نماز جمعه اهل‌سنت به میدان دام شهرستان به طول سه کیلومتر با اعتبار حدود یک میلیارد تومان در حال زیرسازی است.

وی اضافه کرد: در روز دهیاری‌ها مدیرکل بنیادمسکن گلستان از پروژه‌های عمرانی روستاهای اقماری گنبدکاووس بازدید کرد و قرار شد مسیر ورودی روستای «گدم‌آباد» به داخل روستا به طول ۱۳ هزار مترمربع با مساعدت بنیاد مسکن گلستان آسفالت شود.

بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس تشریح کرد: این مسیر از محل اعتبارات بخشداری به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در حال زیرسازی است.

* دهیاران هرگونه رانت و فساد را اطلاع‌رسانی کنند
مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: دهیاران بازوان و نماینده دولت بوده و با مجموعه فرمانداری و بخشداری در ارتباط بوده و هرگونه رانت، فساد و آسیب‌های اجتماعی را اطلاع‌رسانی کنند.

وی اظهار کرد: اولویت ما در شهرستان آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب بوده و اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور به استان گلستان در این حوزه تخصیص یافته، در روزهای آینده این اعتبارات اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس تصریح کرد: دهیاران برای ارتقاء خود و خدمات بهتر به مردم با یکدیگر تعامل داشته و تجربیات خود را در این تعاملات و هم‌افزایی‌ها به یکدیگر منتقل کنند.

دهرویه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شما به عنوان نیروی حاکمیتی نماینده مردم نیز هستید انتظار می‌رود مسائل و مشکلات مردم را شناسایی و احصاء کرده و براساس شناخت و قابلیت‌های موجود در جهت رفع آن تلاش کنید.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول