اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسابقات قرآن بسیج امسال دوبار برگزار می‌شود/ برگزاری رقابت خانوادگی بسیجیان

بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج در حالی تیرماه برگزار می‌شود که دور بیست‌ونهم هم اواخر امسال برگزار خواهد شد.

مسابقات قرآن بسیج امسال دوبار برگزار می‌شود/ برگزاری رقابت خانوادگی بسیجیان

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج با حضور حجت‌الاسلام احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفان در محل این معاونت برگزار شد.

برگزاری دو دوره مسابقات قرآن بسیج در یک سال

در این نشست حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه امسال دوره مسابقات قرآن بسیج برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا مسابقات قرآن بسیج امسال و در اواخر سال بیست‌ونهمین دوره رقابت‌ها را هم برگزار می‌کنیم.

زمان و مکان برگزاری مسابقات

وی درباره مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رقابت‌ها گفت: آیین افتتاحیه ۲۱ تیر و مراسم اختتامیه ۲۳ تیرماه در سازمان بسیج، مجتمع ۵ آذر، سالن شهید فهمیده برگزار می‌شود.

حضور ۲۰ هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفان از حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده در این رقابت‌ها خبرداد و گفت: امسال در مرحله شهرستانی بالغ بر ۲۰ هزار شرکت‌کننده داشتیم که از این میان دو هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و در مرحله کشوری ۲۰۰ شرکت‌کننده جواز حضور در رقابت‌های کشوری را پیدا کردند.

رشته‌های بخش فردی مسابقات قرآن بسیج

وی درباره رشته‌های فردی مسابقات قرآن بسیج گفت: بخش فردی این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب ویژه خواهران، مفاهیم سوره‌های حجرات، صف و محمد از تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی، رشته‌های حفظ ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی ویژه برادران زیر ۱۵ سال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه موضوع تربیت در مکتب بسیج بسیار مهم است گفت: قرآن در بسیج جایگاه ویژه‌ای دارد و تمرکز مسابقات قرآن بسیج ارتقاء فرهنگ قرآنی عناصر بسیج است، در این راستا تلاش می‌کنیم مسابقات را هم به همین سمت هدایت کنیم و ایرادات رقابت‌ها را اصلاح کنیم.

برگزیدگان دیگر مسابقات نمی‌توانند در مسابقات قرآن بسیج شرکت کنند

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان دیگر مسابقات نمی‌توانند در مسابقات بسیج شرکت کنند گفت: گاهی مشاهده می‌شد برخی متسابقان در مسابقات مختلف شرکت می‌کردند و برگزیدگان یک مسابقه یا چند مسابقه دیگر مشترک بودند، اما بسیج سیاستی در پیش گرفته که مسابقات را به قرآن‌آموزان خودش متمرکز کند و این اتفاق از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است، امسال هم از برگزیدگان مسابقات اوقاف و دیگر رقابت‌های قرآنی دعوت به عمل نیامده است.

راه‌انداری دارالقرآن و دارالتحفیظ‌های بسیج در سراسر کشور

معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج از راه اندازی دارالقرآن‌های بسیج در سراسر کشور خبر داد و گفت: این کار در راستای ارتقاء سطح فرهنگ قرآنی بسیجیان انجام شده و تلاش می‌کنیم در هر استان یک دارو و تحصیل سهم برای تربیت حافظان قرآن راه‌اندازی کنیم و بر همین مبنا و با توجه به گسترش فعالیت‌های قرآنی بسیج، مسابقات قرآن بسیج هم متمرکز بر خروجی‌های خود این نهاد مقدس خواهد بود. همچنین افق مسابقات قرآن بسیج ایجاد رقابت بین قرآن‌آموزان خود بسیج است.

برگزاری بخش‌های خانوادگی و گروهی در مسابقات قرآن بسیج

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه امسال در مسابقات قرآن بسیج دو بخش جدید داریم گفت: بخش خانوادگی مسابقات امسال با حضور ۱۰ خانواده قرآنی برگزار می‌شود، همچنین بخش گروهی هم با توجه به اینکه بسیاری از برنامه‌های بسیج برنامه‌های گروهی است در دستور کار قرار گرفته و در هر کدام از این بخش‌ها سه برگزیده خواهیم داشت.

وی از برگزاری بخش ویژه مسابقات خبر داد و گفت: این بخش مربوط به ایده‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه قرآن است که هرکسی در هر رشته و زمینه‌ای می‌تواند طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه خود را در معرض داوری قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول