اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روحیه‌ انجام کارهای خیر در زنجان بالا است/ شعبه موسسه خیریه محکم در زنجان افتتاح شد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تنوع فعالیت موسسات خیریه در این استان، گفت: روحیه‌ مشارکت در امور خیریه و انجام کارهای خیر در زنجان بالا و قابل توجه است.

روحیه‌ انجام کارهای خیر در زنجان بالا است/ شعبه موسسه خیریه محکم در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در آئین افتتاح موسسه‌ خیریه‌ حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) در زنجان با تقدیر از اقدامات خیران در راه‌اندازی این خیریه خطاب به آن‌ها اظهار کرد: شما به جمعیتی خدمت می‌کنید که شیرینی و حلاوت تا پایان عمر یعنی به اندازه عمر یک انسان در خاطره‌ها باقی می‌ماند چرا که جامعه هدف شما امروز کودک هستند و فردا بزرگ می‌شوند و باید به خاطر این توفیق شکرگزار درگاه الهی باشید.

امام جمعه زنجان افزود: بدون شک کودکانی که امروز از موسسه خیریه «محکم» خدمت دریافت می‌کنند بعد از بزرگ شدن که وارد عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌شوند، روح قدردانی، آنان را وادار به توسعه و کمک این امر خیر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در آیات و روایات، دو نوع اجل برای انسان مطرح شده است که شامل اجل قطعی و اجل شناور است، ادامه داد: طبق آیات و روایات، احسان و نیکی، اجل معلق یا شناور را به تاخیر می‌اندازد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه احسان می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله مالی، زبانی، هدایتی و درمانی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تاخیر در اجل و عمر طولانی، باید فرصتی برای کسب توفیق روزافزون باشد و نهایت بهره از آن برده شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تنوع فعالیت موسسات خیریه در این استان، گفت: روحیه‌ مشارکت در امور خیریه و انجام کارهای خیر در زنجان بالا و قابل توجه است.

توسعه موسسه خیریه محکم ادامه می‌یابد

رئیس هیأت امنای موسسه خیریه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی "محکم" گفت: این موسسه همچنان رو به بالا و در حال رشد و توسعه است.

حسین طاهری هم در این در آئین افتتاح اظهار کرد: این موسسه در حال حاضر در ۱۵ استان، شعبه  دارد.

رئیس هیأت امنای موسسه خیریه محکم با تشریح نحوه شکل‌گیری موسسه مورد نظر افزود: این تشکیلات با تجمیع امکانات پزشکی و بسیج مردمی و خیرین، به عنوان مرجعی رسمی برای انجام امور تخصصی مربوط به نوزادانِ دارای ناهنجاری مادرزادی، شکل گرفته و در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه محکم از بیماران حمایت‌های دارویی و درمانی می‌کند، تصریح کرد: این هزینه‌ها از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود.

طاهری ضمن تشریح ارکان تشکیلات موسسه خیریه محکم گفت: هیأت امنای این موسسه متشکل از پزشکان، افراد معتمد و اثرگذار و خیرین هستند که به صورت معمول در رأس آن، نماینده ولی فقیه در استان و یا امام جمعه شهرستان حضور دارد.

به گفته وی ریاست هیأت امنای موسسه خیریه محکم در هر استان را رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن استان بر عهده می‌گیرد و امور اجرایی موسسه، به عهده‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین وی و افرادی که از ناحیه‌ وی مسؤولیت دارند، است.

وی خطاب به داوطلبان عضویت در هیئت امنای موسسه، تصریح کرد: این عضویت نباید صرفا با هدف کسب اعتبار باشد بلکه تلاش برای ارتقای موسسه و افزایش بیماران تحت پوشش، باید از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای هیأت امنا باشد.

طاهری خاطرنشان کرد: بعد از تعیین هیأت امناء، هیأت مدیره موسسه شکل می‌گیرد به این ترتیب که طی انتخاباتی بین اعضای هیأت امناء، پنج نفر از آنان به عنوان اعضای اصلی و دو نفر به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت مدیره موسسه انتخاب می‌شوند و در نهایت از بین اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره، نایب رئیس، خزانه‌دار و منشی انتخاب می‌شود.

وی افزود: هر تشکیلات این چنینی، نیاز به یک بازرس رسمی دارد که طی انتخاباتی بین اعضای هیئت امناء، مشخص می‌شود.

حمایت دانشگاه از موسسه محکم

همچنین معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آئین گفت: دانشگاه از این موسسه حمایت خواهد کرد.

مجید صادقی با بیان اینکه امروز شاهد کاشتن نهال در بوستان خیریه‌های استان هستیم، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سال ۹۳ حمایت خود را از این بیماران آغاز کرده است.

وی افزود: در این راستا اقدامات متعددی در واحد مددکاری اجتماعی بیمارستان موسوی انجام گرفته و حدود ۲۰ بیمار را به پزشکان و مراکز جراحی طرف قرارداد با موسسه معرفی کرده که درمان‌شان به طور کامل انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: دانشگاه هم در طول این مدت، علاوه بر تحت پوشش قراردادن حدود 10 بیمار نیازمند حمایت و درمان، آموزش‌ها و پیشگیری‌های لازم را برای کمک به این بیماران انجام داده است.

شایان ذکر است، آئین افتتاح موسسه «محکم» در زنجان با حضور آیت‌اله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، دکتر صلاح‌الدین دلشاد مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره موسسه، حسین طاهری رئیس هیأت‌امنای موسسه، مجید صادقی معاون توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی و جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت استان در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد.

دیدار با امام جمعه، بازدید از بخشNICU  (مراقبت ویژه نوزادان) بیمارستان موسوی و گنبد سلطانیه ازجمله برنامه‌های این آئین بود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول