اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت ارتقاء جایگاه دهیاران و افزایش اختیارات شوراها/ ۳41 روستا در قزوین از کم آبی رنج می برند

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: مسئولان باید توجه بیشتری به دهیاری ها و امور روستایی داشته و با افزایش اختیارات شوراها به عنوان منتخبین مردم برای بهوبد وضعیت روستاها و توسعه اقتصادی آن تلاش کنند.

ضرورت ارتقاء جایگاه دهیاران و افزایش اختیارات شوراها/ ۳41 روستا در قزوین از کم آبی رنج می برند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ لیلا غریب در همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی قزوین و کوهین که پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، فرماندار شهرستان قزوین و جمعی از دهیاران در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت های انقلاب اسلامی که در سخنان امام(ره) و رهبری همواره شنیده شده و مورد تاکید می باشد، استقرار عدالت در جامعه بوده و یکی از جنبه های عدالت این است که روستاییان احساس کنند که از نظر امکانات و شرایط زندگی تبعیضی بین آنها با شهر وجود ندارد. 

وی اضافه کرد: اگر شرایط تبعیض آمیز با افزایش رفاه در روستاها به همت دهیاران و مسئولان فراهم گردد میزان مهاجرت به شهر کاهش خواهد یافت.

غریب ادامه داد: تامین امنیت غذایی کل کشور بر عهده روستاها هست و به فرموده امام خمینی (ره)، روستا مادر شهر است و هرچه روستا ها با اخلاق تر و مولد تر باشد، امنیت غذایی شهر نشین ها و آرامش جامعه محقق خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: جایگاه و اختیارات دهیاران باید بیشتر شود و مسئولان توجه بیشتری به دهیاری ها و امور روستایی داشته و با افزایش اختیارات شوراها به عنوان منتخبین مردم برای بهبود وضعیت روستا ها و توسعه اقتصادی آن تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات آب در روستاها اظهار کرد: ۳۴۱ روستا در استان با کم آبی روبرو هستند که از این تعداد در 96 روستا با ایجاد مجتمع های آبرسانی طبق تفاهم نامه ای که با بسیج سازندگی داریم مشکل کم آبی حل خواهد شد.

غریب بیان کرد: باید تلاش کنیم تا کشاورزی و باغداری در روستاها به صورت دانش بنیان انجام شود تا ضمن کاهش هزینه های کشاورزی میزان تولید افزایش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول