اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی:در سفرهای شهرستانی قولی را به مردم نمی‌دهیم که عملیاتی نشود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش خستگی ناپذیر دولت برای توسعه کشور و رفع مشکلات گفت: یکی از نقاط تمرکز دولت مردمی سیزدهم، رفع عقب افتادگی ها در مناطق مختلف کشور است.

استاندار آذربایجان‌غربی:در سفرهای شهرستانی قولی را به مردم نمی‌دهیم که عملیاتی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدصادق معتمدیان امروز در جمع مردم روستای قره تپه شهرستان ماکو، با اشاره به عزم جدی دولت درخصوص جبران عقب افتادگی ها، اظهار داشت: مجموعه خدمت‌گزاران مردم در دولت سیزدهم، در راستای شنیدن مطالبات مردم و تامین نیازهای آنان با همه توان تلاش می‌کنند.

وی یکی از نشانه‌های توجه دولت به توسعه مناطق محروم را اعتبار و تسهیلات ویژه در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی اعلام کرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های ارومیه ، پیرانشهر، مهاباد و میاندوآب، افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی بود که آیت الله رئیسی بیشترین حضور شهرستانی را در آن داشت.

استاندار آذربایجان غربی، سفرهای شهرستانی را نیز در راستای رفع عقب افتادگی مناطق مختلف اعلام کرده و ادامه داد: در این سفرها ضمن بازدید از مناطق مختلف و روند فعالیت ها، در جریان مشکلات مردم قرار گرفته و با برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت آن شهرستان، تصمیمات توسعه محور اتخاذ می شود.

وی با بیان اینکه بهترین زمان کار ما، زمان شنیدن مشکلات مردم است، افزود: در ۴۳ سال گذشته اقدامات زیربنایی خوبی در مناطق مختلف کشور به ویژه روستاها انجام شده اما همچنان شاهد رفع نشدن برخی مشکلات و در پی آن، مهاجرت از روستاها هستیم که زمینه حاشیه نشینی در شهرها را فراهم کرده است.

معتمدیان با یادآوری آسیب های مهاجرت روستاییان به شهرها، خاطرنشان کرد: مهاجرت روستاییان موجب شده جمعیت مولد روستایی، به جمعیت سربار در شهرهای بزرگ تبدیل شود که مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اینکه توجه به مسائل معیشتی، اقتصادی و اشتغال از اولویت‌های جدی دولت سیزدهم است، افزود: ما می توانیم با اجرای طرح‌های ارتقای رفاه و توسعه اشتغال در روستاها، ضمن تثبیت جمعیت روستایی، زمینه مهاجرت معکوس را نیز فراهم کنیم.

وی در ادامه، نتیجه توجه به ظرفیت روستاها را ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و بهره برداران روستایی عنوان کرده و یادآور شد: به طور مثال ۳۳ درصد از سیب کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود اما هر سال شاهد هستیم که بیش از ۴۰ هزار باغدار در استان، نگرانی برای فروش محصول دارند و ما امروز متاسفانه با خام فروشی مواجه هستیم که ارزش افزوده قابل توجهی ندارد.

معتمدیان دغدغه جوانان روستایی را نیز تامین زمین دانسته و اظهار کرد: بخش مسکن را با اختصاص زمین فعال می‌کنیم و در کنار آن، بهبود معیشت و درآمدزایی در روستاها با توجه به مزیت روستاها در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین افزود: آماده تامین زمین، انشعاب ها، تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد کارگاه‌ها در روستاها با توجه به مزایای روستاهای مختلف در آذربایجان غربی هستیم.

وی در ادامه شهرستان ماکو را دارای مزیت‌های مختلف از جمله تجارت بین الملل دانسته و تصریح کرد: ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای این منطقه و استان، مزیتی مغتنم است که در این خصوص باید از همه توان منطقه بهره برد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین افتخار دولت سیزدهم را توفیق خدمتگزاری برای مردم اعلام کرده و افزود: بنا داریم با وجود منابع محدود، با همراهی مردم و استمرار آن نظیر سال‌های گذشته، زمینه پیشرفت را در کشور و استان فراهم کنیم.

معتمدیان در پایان با تاکید بر اینکه ما در سفرهای شهرستانی قولی را به مردم نمی‌دهیم که عملیاتی نشود، گفت: سعی می‌کنیم با توجه به نیازهای منطقه و مطالبات مردم، بهترین تصمیم را در راستای استفاده بهینه از منابع اتخاذ کنیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول