اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آلودگی هوا ادارات و بانک‌های استان مرکزی را به تعطیلی کشاند

وضعیت خطرناک هوای استان مرکزی ادارات، بانک‌ها و مراکز غیرخدمات رسان را در روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه جاری برای دومین روز متوالی به تعطیلی کشاند.

آلودگی هوا ادارات و بانک‌های استان مرکزی را به تعطیلی کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا  وضعیت خطرناک هوای استان مرکزی ادارات، بانک‌ها و مراکز غیرخدمات رسان را در روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه جاری برای دومین روز متوالی به تعطیلی کشاند.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا با توجه به وضعیت فعلی ریزگردها و روند افزایشی فعلی ‌و علی رغم امکان بهبود موقتی وضعیت هوا در صبح فردا ( پنجشنبه) و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی به جهت  شدت آلودگی فعلی و در جهت اطمینان سلامت شهروندان، ۱۶ تیرماه جاری ادارات، بانک ها، مهدهای کودک، مدارس و دانشگاههای استان مرکزی و آموزشگاه‌های بخش خصوصی و دولتی تعطیل شود.

بر اساس تصمیم این کارگروه همچنین دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و ‌شیفت کاری در فردا ( پنجشنبه) به فعالیت خود ادامه می دهند. 

ممنوعیت مسابقات ورزشی و ممنوعیت فعالیت های عمرانی تولید کننده گرد و غبار، توصیه به محدودیت استفاده افراد از وسایل تک سرنشین و  توصیه به خود مراقبتی تمام افراد و عدم حضور در اماکن غیر سرپوشیده، ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ‌های درختان، توصیه بر کاهش حضور بیماران قلبی عروقی، تنفسی، خردسالان، سالمندان، زنان باردار، جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده و آمادگی اورژانس و مراکز درمانی ، جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند، تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرستی که محیط زیست اعلام میکند)، ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع از جمله نیروگاه و تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دستگاه‌های مسئول از  مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول