اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید بلینکن و لاپید بر مقابله مشترک واشنگتن و تل‌آویو با ایران

وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی، بر مقابله با تهدیدات مشترک ادعایی از جمله ایران تاکید کردند.

تاکید بلینکن و لاپید بر مقابله مشترک واشنگتن و تل‌آویو با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی گفتگو کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در تماس با لاپید، بر مقابله با تهدیدات مشترک ادعایی علیه واشنگتن و تل‌آویو، از جمله ایران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای حل بحران فلسطین با مذاکره تاکید کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این تماس تلفنی توضیح داد: «بلینکن به لاپید به‌خاطر تصدی پست جدیدش تبریک گفت. بلینکن بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده به شراکت واشنگتن و تل‌آویو، امنیت اسرائیل و مقابله با تهدیدات مشترک از جمله تهدیدات ایران تاکید کرد. وی همچنین بر حمایت ایالات متحده از راهکار دو دولتی از طریق مذاکره تاکید کرد».

طبق این بیانیه، بلینکن درباره سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی نیز گفت: «بایدن مشتاقانه منتظر است تا در سفر آتی خود، مشارکت ما با اسرائیل را جشن بگیرد».

لاپید پیشتر نیز از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه خواست تا طرح ۲۰۱۸ برای یک توافق هسته‌ای جدید ایران را مورد بازنگری قرار دهد و مدعی شد که بن‌بست دیپلماتیک فعلی، تهدید به یک رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا می‌کند. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش خود به منظور به حاشیه بردن مذاکرات هسته‌ای ایران و راه‌اندازی جو منفی علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است اما تاکنون در پیشبرد این اهداف ناموفق بوده است.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن‌که رژیم صهیونیستی طرف مذاکرات هسته‌ای ایران نیست اما بارها ایران را به تلاش برای دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی متهم کرده است و لاپید نیز روز گذشته قبل از عزیمت به پاریس خواستار اتخاذ موضعی متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول