اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رد همه‌پرسی استقلال اسکاتلند؛ حزب محافظه‌کار هم از جانسون حمایت نکرد

همزمان با حمایت فقط یک عضو از کمیته حزب محافظه‌کار انگلیس از نخست‌وزیر این کشور، جانسون نیز گفت که اکنون زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند نیست.

رد همه‌پرسی استقلال اسکاتلند؛ حزب محافظه‌کار هم از جانسون حمایت نکرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که با بحران استعفا در کابینه مواجه شده، برگزاری همه‌پرسی استقلال این کشور از حاکمیت بریتانیا را رد کرد.

جانسون بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند گفت که «اکنون زمان برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه نیست».

استورجن پیشتر گفته بود که زمان استقلال اسکاتلند فرا رسیده است و یک همه‌پرسی در مورد این موضوع می‌تواند در اکتبر سال آینده برگزار شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نخست‌وزیر انگلیس اما مدعی شد: «من نگاه دقیقی به استدلال‌های شما انداختم که درباره انتقال قدرت از پارلمان بریتانیا به پارلمان اسکاتلند برای همه‌پرسی استقلال ارائه کرده‌اید. از آنجایی که کشور ما با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در داخل و خارج از کشور مواجه است، نمی‌توانم بپذیرم که اکنون زمان بازگشت به همه‌پرسی است».

وزیر اول اسکاتلند اما در واکنش به این پاسخ جانسون، تاکید کرد که دموکراسی اسکاتلند گروگان این نخست‌وزیر یا هر نخست‌وزیر دیگری در لندن نخواهد بود.

همزمان از لندن خبر می‌رسد که از ۱۵۰ عضو حزب محافظه‌کار که در جلسه کمیته این حزب موسوم به «کمیته ۱۹۲۲» شرکت کردند، فقط یک نفر در حمایت از جانسون به‌عنوان رهبر این حزب و نخست‌وزیر انگلیس صحبت کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، با توجه به اینکه در مجموع ۱۵۰ نماینده پارلمان انگلیس از حزب محافظه‌کار در جلسه حضور داشتند، حمایت آن یک نماینده از جانسون به‌هیچ‌وجه جلوه خوبی نداشت.

بر اساس قوانین فعلی انگلیس، دومین ر‌أی عدم اعتماد به یک نخست‌وزیر، حداقل یک سال پس از رأی قبلی می‌تواند داده شود. این در حالی است که در ماه می، جانسون با حمایت ۲۱۱ نماینده حزب و مخالفت ۱۴۸ نفر، از رأی عدم اعتماد قبلی گریخته بود.

روزنامه «تایمز» نیز گزارش داده که جانسون به وزرای کابینه خود گفته است که از نخست‌وزیری استعفا نخواهد داد زیرا معتقد است این امر ماه‌ها آشفتگی و بی‌ثباتی ایجاد می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول