اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

چهار طرح پیشران در سفر رئیس جمهوری به استان کردستان اجرایی می‌شود

نماینده مردم بیجار در مجلس عنوان کرد: چهار طرح پیشران در سفر رئیس جمهوری به استان کردستان اجرایی می‌شود که دو طرح کارخانه پتروشیمی و گلخانه قباسرخ مربوط به بیجار است.

چهار طرح پیشران در سفر رئیس جمهوری به استان کردستان اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزای فارس از بیجار؛ علیرضا زندیان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها به مناسبت سفر رییس جمهور اظهار داشت: قطعا این سفرها برکات، مصوبات و اعتباراتی دارد که برای کردستان و شهرستان بیجار تخصیص داده می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم بیجار کشاورزی است و این شهرستان مشهور به غله غرب کشور است و به همین دلیل وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه  رئیس جمهور به این شهرستان سفر می‌کند که در چند هفته گذشته با همفکری استاندار و فرماندار مشکلات بیجار احصا شده و متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به بازدید اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی از وضعیت راه‌های شهرستان بیجار، بیان کرد: برای اتمام کمربندی کوه زاغه ماشین‌آلات و اختصاص باکس برای نصب پل در نظر گرفته شد.

زندیان خاطرنشان کرد: جاده همدان بیجار چهار سال قبل بصورت ناتمام افتتاح شد که با وجود نداشتن ردیف بودجه، طبق وعده معاون وزیر، آسفالت خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به کمربندی چنگیز قلعه حدفاصل روستای چنگیز قلعه جاده سنندج ـ بیجار و قروه ـ بیجار اشاره کرد و گفت: متاسفانه افتتاح زودهنگام آن موجب شد جزو ماده ۲۳ قرار نگیرد و موجب بروز مشکلات زیادی شده است.

وی ضمن اشاره به بازدید از جاده بیجار دیواندره و سد تالوار توسط نماینده ویژه رئیس جمهور، تخصیص آب کشاورزی و در آینده نزدیک تخصیص اعتبار جهشی برای شهرستان بیجار را از برکات این سفر عنوان کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان به عدم توجه به مشکلات مردم شهرستان بیجار طی سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: مشکلات بیجار نیازمند توجه ویژه مسولان کشوری و استانی است.

زندیان همچنین از اختصاص ۷ میلیارد تومان برای اتمام پیشرفت هتل ورزش این شهرستان خبر داد.

وی با یادآوری اینکه رییس جمهوردر سفرهای استانی بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید دارند، راه‌های بین شهری از جمله، زنجان به ببجار، بیجار به دیواندره، بیجار به همدان و بیجار به قروه را از جمله پروژه‌های نیمه تمام حوزه راه شهرستان بیجار ذکر کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اتمام پروژه چهار خطه کردن جاده بیجار دیواندره با توجه به ترافیک بالا و دسترسی به منطقه آزاد بانه، نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی دارد که طی این مدت جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته است.

به گفته زندیان، طبق لایحه بودجه قطعه ۵ و ۶ جاده بیجار زنجان به اتمام می‌رسد و برای تقویت آن در این سفر بودجه‌ای اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: سال جاری ۸۰ کیلومتر و برای سال آینده ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان بیجار آسفالت می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس عنوان کرد: چهار طرح پیشران در سفر رئیس جمهور به استان کردستان اجرایی می شود که دو طرح کارخانه پتروشیمی و گلخانه قباسرخ مربوط به بیجار است.

وی از تخصیص ردیف بودجه برای ساخت پلاتو خبر داد و گفت: تجهیزات بیمارستانی، تکمیل نیروهای خدماتی شبکه و بهداشت، حوزه آبرسانی به روستاها، برای تجهیز اینترنت و تقویت روستاها از دیگر کارهای در حال انجام است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول