اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حرف‌های بی‌واهمه فرماندار نزد معاون وزیر/کاش اندازه «محمد آریا» به جنگل خدمت می‌کردید

فرماندار بویراحمد نزد رئیس سازمان جنگل‌ها بی‌‌واهمه از ظلمی که به جنگل های بلوط شد پرده برداشت.

حرف‌های بی‌واهمه فرماندار نزد معاون وزیر/کاش اندازه «محمد آریا» به جنگل خدمت می‌کردید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ این روزها بزرگترین مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد و چه بسا مشکل کل مناطق زاگرس نشین از بین رفتن جنگل های بلوط در استان های در امتداد زاگرس است.

متاسفانه حجم بالایی از جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه گرمسیری به ویژه شهرستان باشت در حال نابود شدن است و آفت پروانه برگ‌خوار رفته رفته جنگل های بلوط را از صفحه روزگار محو می‌کند.

نابودی جنگل‌های بلوط زاگرس به ویژه جنگل های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که تا قبل از حمله پروانه برگ‌خوار، متاسفانه این آدم ها بودند که جنگل ها را مورد تاخت و تاز عرصه سودجویی خود قرار دادند.

جنگل‌هایی که بیشتر به صورت عمدی هر سال طعمه حریق سودجویان منفعت‌طلب می شد و بخش عظیمی از بلوط‌ها زنده زنده در آتش کینه توزی و طمع ورزی آدم‌های بی‌انصاف سوختند و مسئولان کمترین برخورد را مقابل چنین اقدامات خصمانه انجام دادند.

متاسفانه سودجویی و طمع ورزی از یک سو و بی خیالی مسئولان از مرکز تا استان از سوی دیگر موجب شد تا جنگل های بلوط به این حال و روز افتاده و اینک مرگ آنها فرا رسیده است.

در همین خصوص فرماندار شهرستان بویراحمد در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و در حضور عباسعلی نوبخت رئیس سازمان جنگلها حرف‌هایی زد که کمتر مسئولی چنین بی واهمه به آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه چرا باید حالا پای کار بیاید در روزی که جنگل ها در حال بین از بین رفتن است یادآور شد: به اعتباراتی که برای جنگلها اختصاص داده شده نگاه کنید تا ببینید چه کاری می‌توان با آنها انجام داد.

شهرام مهدوی مطلق در این نشست که همه مسئولان استانی و مسئولان جنگل های کشور حضور داشتند گفت: می‌گویند آتش سوزی ها کمتر شده اما مگر جنگلی باقی مانده است، آدم های ما هم در جنگلها سوختند، آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؛ نوستالژی جنگل های ما در حال از بین رفتن است این در حالی است که حتی یک دمنده جدید هم با است نداده‌اید ما که از همه چیز محروم هستیم لااقل برای جنگل ها کاری کنید.

فرماندار بویراحمد که به شدت از وضعیت موجود نگران و منتقد بود گفت: اگر به اندازه محمد آریا کار انجام می‌دادید اکنون چنین مشکلاتی نداشتیم

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول