اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قرارداد سرمایه‌گذاری 45 ساله روسیه در بندر لاذقیه سوریه

یک شرکت روسی با سوریه قرارداد سرمایه‌گذاری 45 ساله در بندر لاذقیه سوریه از جمله یک پروژه 6 ساله ساخت هتل 4 ستاره در سایت جول جمال لاذقیه امضا کرد.

قرارداد سرمایه‌گذاری 45 ساله روسیه در بندر لاذقیه سوریه

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، شورای شهر لاذقیه مهم‌ترین بندر سوریه در شمال غرب این کشور روز چهارشنبه با شرکت روسی «سینارا انت» قرار داد سرمایه‌گذاری احداث تاسیسات گردشگری چهار ستاره در سایت «جول جمال» را امضا کرد.

این قرارداد  با هدف ساخت یک مجموعه توریستی ۴ ستاره شامل بیش از ۳۰۰ اتاق هتل  توسط  «حسین خالد زنجرلی» رئیس شورای شهر لاذقیه  و «دیمیتری اوپارین» مدیر عامل شرکت روسی سینارا انت و با تایید «محمد رامی مارتینی» وزیر گردشگری سوریه به امضا رسید.

وزیر گردشگری سوریه پس از مراسم امضای این قرارداد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امضای این قرارداد در راستای تقویت روابط راهبردی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مردمی و فعال‌سازی زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور دوست انجام شد.

مارتینی گفت: شرکت روسی همه تسهیلات را برای امضای موفقیت آمیز این قرارداد فراهم کرده است و درصدی از درآمد این پروژه شامل حال شورای شهر لاذقیه می‌شود و به توسعه شتابان گردشگری در سوریه کمک می‌کند، به ویژه که چندین شرکت‌ روسی در بخش گردشگری سوریه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تابستان امسال شاهد افتتاح پنج هتل جدید و سایر هتل‌هایی هستیم که در دمشق و حومه آن، طرطوس، حلب و لاذقیه بازسازی شده یا در حال بازسازی هستند.

مدیر عامل شرکت روسی نیز در این‌باره گفت: این قرارداد برای ما و برای اقتصاد سوریه و فرایند بازسازی سوریه حائز اهمیت است.

رئیس شورای شهر لاذقیه نیز توضیح داد که قرارداد سرمایه گذاری سایت جول جمال بر اساس سیستم سرمایه گذاری BOT به مدت ۴۵ سال انجام شده و مدت اجرای قرارداد 6 سال  از تاریخ امضای آن است، این قرارداد تأثیر مثبتی بر درآمدهای شورای شهر لاذقیه خواهد داشت و موجب تقویت گردشگری داخلی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول