اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری از هجوم پروانه‌های سفید در امان است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: جنگل‌های بلوط استان در ارتفاعات واقع هستند و به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارند هرگز مورد هجوم «پروانه برگ‌خوار سفید بلوط» قرار نمی‌گیرند.

جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری از هجوم پروانه‌های سفید در امان است

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار درختان بلوط چهارمحال و بختیاری از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه شروع به برگ‌خواری کرده و درختان را عاری از برگ می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه آفت‌های موجود استان تک‌ نسلی هستند لذا کنترل راحت‌تری دارند، افزود: آفت برگ‌خوار بلوط آفت بهاره است که در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌هایی که رطوبت دارند زیست می‌کند.

وی اظهار داشت: مناطق بحرانی جنگلی استان واقع در شهرستان‌های لردگان، کیار، اردل و کوهرنگ هستند.

احمدی ادامه داد: هر ساله با توجه به اعتبارات، سطح کمی از جنگل‌های بلوط استان را با استفاده از ترکیبات بیولوژیک آفت‌زدایی می‌کنیم اما کنترل عمیق درختان نیازمند برنامه ملی است.

وی بیان داشت: آفت «پروانه سفید برگ‌خوار»که جدیداً در استان‌های فارس و کهگیلویه‌ و بویراحمد دیده شده آفات چند نسلی است و در طول سال ۳ الی۴ بار در جنگل ظهور پیدا می‌کند.

احمدی اظهار داشت: درختان ۵۰ روز بعد از حمله آفت به حالت اولیه باز می‌گردند ولی انرژی را که باید صرف میوه‌دهی شود صرف برگ‌دهی دوباره می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: جنگل‌های بلوط استان چهارمحال و بختیاری در ارتفاعات واقع هستند و به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارند هرگز مورد هجوم پروانه برگ‌خوار سفید بلوط قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: جنگل‌های بلوط استان مرتب پایش می‌شوند و تا کنون موردی از این آفت در استان دیده نشده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول