اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

جوان ایلامی که برگزیده دریافت جایزه نوبل کشور شد/ از پرستاری تا تالیف کتاب و ثبت اختراع!

پرستار موفق ایلامی با اراده خود توانسته به جوایز معتبر علمی و برجسته کشوری دست پیدا کند و علاوه بر تالیف 6 جلد کتاب و ثبت 70 مقاله، دستگاه‌های متعددی از جمله دستگاه غذا دادن از طریق سرنگ گاواژ و... را اختراع کند.

جوان ایلامی که برگزیده دریافت جایزه نوبل کشور شد/ از پرستاری تا تالیف کتاب و ثبت اختراع!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حامد توان پرستار بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام و دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری داخلی-جراحی است؛ او از زمان آغاز کرونا و شروع پاندمیک بیماری تا حال حاضر در سانتر کرونا استان حضور داشته و به بیماران کرونایی خدمت کرده است.

اما افتخار ایثار و از خودگذشتگی در ایام کرونا تنها دلیلی نیست که خبرنگار ما را به سراغ این جوان موفق ایلامی سوق داده است؛ حامد توان در کنار این از خود گذشتگی‌ها در مسیر علمی خود نیز پویا و پرتلاش بوده و توانسته به جوایز معتبر علمی و برجسته کشوری زیادی دست پیدا کند.

توان علاوه بر اینکه برگزیده برتر بنیاد ملی نخبگان در سال‌های ۹۶ و ۹۷، پژوهشگر برجسته کشوری در سال ۹۷ و نفر اول در جشنواره افتخار آفرینان شده در سال ۱۳۹۹ نیز موفق شده که برگزیده جایزه نوبل در ایران شود.

این جوان موفق ایلامی روزهای اخیر در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره دانشجوی به عنوان دانشجوی نمونه کشوری، انتخاب شد در این مراسم از ۱۳ تن از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد و حامد توان یکی از این  برگزیدگان بود که جایزه خود را از دست رئیس جمهور دریافت کرد.

حامد توان در مورد تالیف و چاپ کتاب به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ۶ کتاب را تالیف و به چاپ رسانده‌ام و بیش از ۷۰ مقاله را ثبت کرده‌ام که تعدادی از این مقالات در دنیا بارها مورد استناد قرار گرفته‌اند؛ همچنین بنده داور بین المللی در بیش از ۴۵ مجله برتر دنیا و انتشارات معتبر نظیر Elsevier, Springer, Wiley نیز هستم.

وی در ادامه در مورد اختراعات ثبت شده بیان داشت: بنده اختراعات بین المللی را در سامانه مراکز معنوی کشور و Patent در دنیا به ثبت رسانده‌ام از جمله این اختراعات میتوانم به دستگاه غذا دادن از طریق سرنگ گاواژ، دستگاه استریل کننده گاستروسکوپ، دستگاه رقیق کننده داروهای ویالی اشاره کنم که در حوزه درمان و کمک به بیماران نقش بسزایی دارند.

این مخترع ایلامی در ادامه عنوان کرد: اختراعات بنده در مرحله رشد هستند و هنوز تولید انبوه برای اختراعات صورت نگرفته است در صورتی که شرکت‌های دانش بنیان و تولیدی به این عرصه ورود و  قرارداد همکاری امضا کنند امکان تولید انبوه امکان پذیر خواهد بود.

 این جوان موفق ایلامی در پایان ضمن توصیه به جوانان برای تلاش و پشتکار عنوان کرد: جوانان در کنار شغل و رشته تحصیلی به دیگر مسائل علی‌الخصوص پژوهش توجه داشته باشند و در این مسیر قدم بردارند و مسئولین نیز به جوانان اعتماد کنند و یقینا نتیجه این اعتماد را خواهند دید.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول