اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

عاملان پنهان جان‌باختن دو کودک توسط سگ‌های ولگرد چه کسانی هستند؟

دبیر تشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: کسانی که مانع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد می‌شوند یا شرایط زندگی آنها را در مناطق شهری فراهم می کنند، به نوعی عاملان پنهان جان‌باختن دو کودک توسط سگ‌های ولگرد هستند.

عاملان پنهان جان‌باختن دو کودک توسط سگ‌های ولگرد چه کسانی هستند؟

امیر فتوتی دبیر تشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و رئیس گروه نوآوری حرفه‌ای  نظام دامپزشکی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به جان باختن ۲ کودک به علت حمله سگ های ولگرد گفت: معضل سگ های ولگرد موضوعی است که تمامی کشورهای جهان با آن درگیرند و مختص به ایران نیست. سگ های ولگرد، نزدیک به دویست گونه جانوری را در خطر انقراض قرار دادند. فقط در ایران گله های سگ ولگرد باعث کشتار حیوانات درخطرانقراضی نظیر توله یوزپلنگ آسیایی، خرس سیاه، مارال،کفتار راه راه و... شده اند.

وی با بیان ایینکه برآوردها وجود بیش از ده میلیون سگ ولگرد در ایران را نشان می‌دهد، تاکید کرد:  بزرگترین دلیل افزایش بی رویه این حیوانات خطرناک برای انسان و محیط زیست، عدم مدیریت پسماند در وهله اول و غذادهی های به اصطلاح حامیان حیوانات است. موضوعاتی که نیازمند همکاری مردم و مسئولین در جهت به حداقل رساندن جمعیت این حیوانات ولگرد است.

این فعال سابق دانشجویی تاکید کرد: متاسفانه وجه تمایز این موضوع در ایران با سایر کشورها، سنگ اندازی برخی به اصطلاح «حامی حیوانات»  در جهت جلوگیری از اقدامات صحیح و اصولی توسط مجموعه های ذی‌ربط است! اما باید دید پشت پرده سنگ اندازی‌های بسیاری از افراد و گروه‌های حامی حیوانات چیست؟

این دامپزشک تصریح کرد: به جز قشر بسیار معدودی که از روی عواطف انسانی و آن هم صدالبته بدون علم کافی نسبت به حیوانات و محیط زیست در این گروه‌ها حضور دارند، اکثریت قریب به اتفاق آنها بخاطر منافع شخصی ژست حامی حیوانات گرفته اند.

وی با بیان اینکه حامیان سگ های ولگرد افراد چند دسته اند، گفت: یک گروه این رفتارهای مثلا حمایتی را برای خودنمایی در فجازی و کسب شهرت و فالوور انجام داده و تمامی ادا و اطوارهایشان فقط برای «دیده شدن» صورت می‌گیرد.

فتوتی ادامه داد: دسته ای دیگر با جریحه‌دار کردن عواطف و احساسات مردم دست به جمع آوری کمک های مالی با عناوین مختلف از قبیل تامین هزینه درمان، هزینه واکسیناسیون، پانسیون، نگهداری و ... می‌کنند‌. حال آنکه نه تنها در اکثر موارد هزینه ای نمی‌کنند، بلکه حیوانات بیمار را به طرز فجیعی کشته و یا با همان بیماری در طبیعت رها می‌کنند و پولهایی که از مردم گرفته اند به جیب می زنند!

وی اضافه کرد: برخی ها هم که به پشتوانه فالوورهایشان برای خود قدرتی متصورند، با مراجعه به کلینیک های دامپزشکی انتظار انجام امورات درمانی بصورت رایگان را دارند. در این موارد اگر دامپزشک با این افراد همکاری نکند،دست به تخریب گسترده آن پزشک و آن کلینیک زده و در اکثر موارد هم مردم ناآگاه اسیر فضاسازی آنها می‌شوند. جالب است بدانید بسیاری از این افراد با ارسال تصاویر و کلیپ های سیاه و ترحم برانگیز، اقدام به جذب کمک های دلاری از افرادخارج از کشور می‌کنند و حساب های PayPal  و... دارند!

این دامپزشک افزود: گروه دیگری از این افراد نیز به بهانه حمایت، اقدام به ایجاد پانسیون های غیرقانونی کرده و حیواناتی را که دارای ارزش مالی بیشتر هستند به فروش گذاشته و بقیه را بعلت هزینه بالای نگهداری، معدوم یا رهاسازی در طبیعت می‌کنند و بالطبع چون هیچ‌گونه نظارتی بر آنها نیست، کسی هم از رفتار پلیدانه آنها آگاه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در این میان بلاگرها و اینفلوئنسرها هم برای اینکه از قافله جذب مخاطب عقب نمانند، بدون هیچ گونه علمی از مخاطرات غذادهی به حیوانات ولگرد، اقدام به انتشار گسترده این گونه اعمال می‌کنند و به نوعی این کارها را تبلیغ می‌کنند.

فتوتی گفت: به نظر بنده اگر مردم آگاه باشند و بجای پذیرش مطالب از هرفردی، موضوعات را از افراد متخصص و ارگان های ذی‌ربط پیگیری کنند، قطعا حنای سودجویان فوق الذکر رنگی نخواهد داشت. اما چه کنیم که مردم بیشتر از متخصصان و ادارات تخصصی،چشم به فلان بازیگر و فوتبالیست و بلاگر و ... دارند.

دبیر تشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: کسانی که مانع جمع آوری سگ های ولگرد می شوند یا شرایط زندگی آنها در مناطق شهری را فراهم می کنند، به نوعی عاملان پنهان جان‌باختن دو کودک توسط سگ‌های ولگرد و سایر کودکان و افرادی که به این شکل آسیب می بینند، هستند.

به گزارش فارس، اخیرا جمعی از مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پویشی در سامانه « فارس من» ( اینجا) خواستار تسریع در جمع‌آوری سگهای ولگرد از سطح شهرها شده اند.

مخاطبان فارس در این متن این پویش آورده اند:  متأسفانه در مناطق مختلف کلانشهر، سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای جولان می‌دهند که این امر باعث ترس و وحشت در میان زنان و کودکان شده است. در روزهای اخیر حمله سگ‌ها موجب کشته شدن کودکان شده طوری که دایره ترس را در میان زنان و کودکان افزایش داده است. لذا خواهشمندیم با جمع‌آوری سگها، اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول