اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بومی‌سازی قطعه‌ای حیاتی در دستگاه‌ تنفس مصنوعی توسط فناوران مشهدی

یک شرکت فناور در استان خراسان رضوی موفق به ساخت رگولاتور هوای فشرده شد که در دستگاه های تنفس مصنوعی کاربرد دارد.

بومی‌سازی قطعه‌ای حیاتی در دستگاه‌ تنفس مصنوعی توسط فناوران مشهدی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، یک شرکت فناور در استان خراسان رضوی موفق به ساخت رگولاتور هوای فشرده شد که در دستگاه های تنفس مصنوعی کاربرد دارد.

صادق صحرایی مدیرعامل شرکت توسعه آلین صنعت بارثاوا با اعلام این خبر افزود: این رگولاتور در واقع قسمت ورودی دستگاه‌های تنفس مصنوعی است و هوای فشرده ورودی به این دستگاه‌ها را که اغلب با فشار چهار بار است در محدوده مشخصی ثابت کرده و تبدیل به هوای تغذیه ورودی دستگاه‌های تنفس مصنوعی می‌کند.

صحرایی ادامه داد: این محصول در دستگاه‌های تنفسی مثل ونتیلاتور، دستگاه بیهوشی، اکسیژن‌ساز و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی قیمت پایین نسبت به محصولات مشابه خارجی، طراحی تخصصی، دقت و عملکرد بالا و همچنین گارانتی بی قید و شرط را از جمله مزایای این محصول عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مزیت این محصول برای مصرف‌کنندگان داخلی، امکان سفارشی‌سازی محصول مطابق با نیاز مشتریان و عملکرد دستگاه‌های تنفسی است، این رگولاتورها مهندسی معکوس و یا مشابه‌سازی نیست و توسط شرکت طراحی و ساخته شده بنابراین امکان سفارشی‌سازی محصول فراهم است.

مدیرعامل شرکت توسعه آلین صنعت بارثاوا با اشاره به دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: با دریافت این تسهیلات از صندوق سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به تولید صنعتی این محصول کاربردی شدیم.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول گفت: رگولاتورهای پزشکی برای دستگاه‌های کمک تنفسی بکار برده می‌شوند. این محصول از آنجایی که در مدار تنفسی بیمار قرار می‌گیرد از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی پاسخ زمانی و دقت تنظیم فشار خوبی داشته باشد و جنس قطعات آن نیز باید با گازهای پزشکی همخوان باشد.

فرهادی همچنین گفت: محصول تولیدی این شرکت توسط تسترهای استاندارد (ISO5167, ISO6358, ISIRI 11715-4) تست می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول