اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افشای راز 50 ساله گور جمعی کماندوهای مصری در جنگ شش روزه با رژیم صهیونیستی

یک روزنامه رژیم صهیونیستی فاش کرد، این رژیم اجساد ده‌ها کماندوی مصری شرکت‌کننده در جنگ 1967 را در گوری جمعی که اکنون آن محل تبدیل به پارکینگ خودرو شده، دفن کرده است.

افشای راز 50 ساله گور جمعی کماندوهای مصری در جنگ شش روزه با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در یک افشاگری نوشت، رژیم صهیونیستی اجساد ۷۰ کماندوی مصری را که به عنوان نیروی پشتیبانی به کمک اردن در جنگ ۱۹۶۷ رفته بودند در مکانی دفن کرده که امروز، پارکینگ خودرو است.

بر اساس این گزارش، این مکان در پارک شهر موسوم به «مینی اسرائیل» در منطقه‌ «اللطرون» قرار دارد، منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنگ مذکور اشغالش کرد و اهالی سه روستای مشهور آن یعنی «عمواس، یالو و مجدل» را آواره کرد.

یدیعوت به نقل از یک نظامی اسرائیلی شرکت‌کننده در جنگ ۱۹۶۷ به عنوان «زئیو بلوخ» نوشت، اجساد ۷۰ نظامی مصری و چه بسا دهها نظامی دیگر در این مکان دفن شد و هیچ کسی از آن اطلاعی نداشت. بلوخ در آن زمان در منطقه مذکور بوده و این راز را ۵۵ سال حفظ کرده است.

وی افزود، اجسادی که آورده و در چاه دفن شدند سربازانی بودند که سوزانده شدند. منطقه پوشیده از خار و علف‌های بلند به ارتفاع یک متر یا یک متر و نیم بود و بسرعت آتش می‌گرفت.

در ادامه این گزارش آمده، ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۵۵ سال راز این گور جمعی را بخوبی مخفی کرد. بلوخ و مانند او نیز با مقامات ارتش همکاری کردند و این راز را افشا نکردند.

 

جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ که به «النکسه» [شکست] در میان اعراب نیز معروف است منجر به کشته شدن ۱۵ تا ۲۵ هزار عرب شد و از ۵ تا ۱۰ ژوئن به طول انجامید.

در تاریخ ۱۱ ژوئن قرارداد آتش‌بسی به پیشنهاد اعراب با اسرائیل به امضاء رسید که به این ترتیب با شکست اعراب مساحت سرزمین‌های اشغالی تحت تصرف اسرائیل سه برابر شد و در حدود یک میلیون عرب که در مناطق اشغال‌شده زندگی می‌کردند به کنترل مستقیم اسرائیل درآمدند.

اسرائیل بعد از پایان قرارداد آتش‌بس به کسانی که سرزمین‌های اشغالی را ترک و وارد کشورهای همسایه شده بودند اجازه بازگشت نداد و به این ترتیب موجی از آوارگان فلسطینی در کشورهای مصر، سوریه، اردن و لبنان پدید آمد.

 از آنجا که هیچ یک از کشورهای میزبان علاقه‌ای به پذیرایی از میهمانان ناخوانده خود نداشتند با تشکیل اردوگاه‌های پناهندگی در بیابانهای خود، زندگی به دور از تمام امکانات اوّلیه را برایشان رقم زدند.

مصر بعد از پیروزی در جنگ اکتبر در برابر اسرائیل توافق‌ صلح «کمپ دیوید» را با تل‌آویو امضا کرد و صحرای سینا را باز پس گرفت و اسرائیل ملزم به بازگشت به مرزهای ژوئن سال ۱۹۶۷ شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول