اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هیأت هندبال کرمانشاه در پیچ و خم مشکلات مالی/ توسعه در گرو ایجاد زیرساخت است

رییس هیأت هندبال استان کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۰ کل مجموع دریافتی هیأت هندبال از اداره کل ورزش استان، ۳۵ میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ هم هیچگونه مبلغی به حساب ما ریخته نشده است.

هیأت هندبال کرمانشاه در پیچ و خم مشکلات مالی/ توسعه در گرو ایجاد زیرساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ایرج یزادن‌پناه رییس هیأت هندبال استان کرمانشاه در نشست خبری با انجمن ورزشی نویسان استان  که در دفتر این هیأت برگزار شد، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه هیچگونه حمایتی از رشته‌های پرافتخاری چون هندبال که دارای چند بازیکن در تیم ملی، تیم در سطح لیگ برتر و لیگ یک است، ندارد و در عوض براساس اخباری که به ما می رسد به هیأت‌های خاص توجه ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی خوشحال می‌شویم که اداره کل ورزش و جوانان میزان حمایت خود را از هیأت‌های مختلف ورزشی شفاف کند تا همگان متوجه شوند چرا از یک هیأت ورزشی خاص حمایت‌های بالایی صورت می‌گیرد و چرا در سال ۱۴۰۱ هیچگونه مبلغی به حساب ما ریخته نشده و در سال ۱۴۰۰ کل مجموع دریافتی هیأت هندبال از اداره کل ۳۵ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد: در برخورد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با هیأت هندبال استان مسائلی وجود دارد که نمی‌توانیم آن‌ها را رسانه‌ای کنیم اما بسیار خوشحال می‌شویم که رسانه‌های استان نسبت به وضعیت حمایت‌های مالی از هیأت‌های استان و یا شکل و نحوی ارزیابی‌های صورت گرفته از هیأت مختلف و یا دلیل عدم حضور هندبال در برنامه تجلیل برگزار شده در هتل پارسیان و یا در برنامه شورای ورزش استان ورود کرده و تحقیق کنند.

یزادن‌پناه اضافه کرد: ما بسیار خوشحالیم که اداره کل ورزش و جوانان به برخی از هیأت‌های ورزشی توجه خاصی دارد، اما بهتر است این توجه براساس تیم‌های حاضر در لیگ برتر، لیگ دسته یک، تعداد ملی پوشان و سایر شاخص‌های موفقیت باشد تا سایر هیأت‌ها نیز الگو گرفته و پیشرفت کنند.

یزدان پناه با گلایه از میزان ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان نیز ،گفت: در برخی از شهرستان‌های ما همانند اسلام آبادغرب که در سال‌های اخیر به قطب هندبال کشور تبدیل شده است، علی‌رغم دارا بودن مشکلات در سالن‌های ورزشی شهرستان، شاهد کلنگ‌زنی برای زمین چمن مصنوعی روستایی هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان چه ارزیابی و عمل کارشناسی صورت گرفته است که بدون توجه به استعدادهای ورزشی در هر شهرستان، زمین‌های چمن مصنوعی یک پس از دیگری کلنگ‌زنی شده یا افتتاح می‌شوند و هیچ دردی از سالن شهید شهبازی اسلام آبادغرب دوا نمی‌شود.

یزدان‌پناه در تشریح برنامه‌های انجام شده در هیات هندبال استان کرمانشاه، گفت: در هیأت هندبال استان کرمانشاه در یک سال گذشته علاوه بر حضور در لیگ‌های برتر و لیگ دسته یک توسط دو تیم زاگرس اسلام آبادغرب و تیم ۷۴ کرمانشاه، مسابقات هندبال پنج نفره برای اولین بار در دو بخش آقایان و بانوان در استان کرمانشاه در راستای ترویج هندبال استان برنامه‌ریزی و اجرا شد و تیم‌های خوبی از سراسر استان در این مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات خوب هیأت هندبال استان کرمانشاه برگزاری مسابقات لیگ دسته‌جات آزاد هندبال است که هم اکنون با حضور ۶ تیم از سراسر استان در حال برگزاری است و شور و هیجان بسیار خوبی را به هندبال استان تزریق کرده است.

رییس هیأت هندبال استان کرمانشاه در خصوص فعالیت این رشته ورزشی در شهرستان‌های تابع نیز، گفت: هم اکنون هندبال در تنها دو شهرستان از شهرستان‌های تابع استان فعال نیست و بقیه شهرستان‌ها با قدرت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در لیگ دسته‌جات آزاد و یا مسابقات هندبال پنج نفره با ورزشکاران خود شرکت کرده‌اند‌، البته فعالیت شهرستان‌های همچون اسلام آبادغرب و یا صحنه پر رنگ‌تر از سایر شهرستان‌ها است و هیأت هندبال استان قصد دارد با برنامه ریزی و تعامل با آموزش و پرورش، هیأت هندبال را در دو شهرستان باقی مانده نیز فعال کند.

یزدان‌پناه با بیان این مطلب که اکادمی تخصصی هندبال بانوان برای اولین بار در استان کرمانشاه فعال شده است، گفت: به همت نسرین شافعیان، برای اولین بار در استان کرمانشاه آکادمی تخصصی هندبال بانوان تشکیل و فعالیت خود را در سه نقطه از شهر کرمانشاه آغاز کرده است و امیدواریم با توسعه فعالیت این آکادمی شاهد درخشش بیش از پیش هندبال در بین بانوان استان باشیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول