اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

چوب حراج بارسلونا در نقل و انتقالات/ 15 بازیکن در لیست فروش برای خرید 2 ستاره!

بارسلونا امیدوار است با فروش 15 بازیکن در تابستان کنونی بیش از 150 میلیون یورو پول بدست آورد.

چوب حراج بارسلونا در نقل و انتقالات/ 15 بازیکن در لیست فروش برای خرید 2 ستاره!

محمد علی حاجی سالم - به گزارش خبرگزاری فارس، بارسلونا در دوران پساکرونا به شدت از نظر اقتصادی ضربه خورد. این تیم جزو بزرگترین باشگاه‌هایی بود که به خاطر کرونا آسیب دید و در آستانه ورشکستگی قرار گرفت.

بارسلونا در سال 2020 مجبور شد چوب حراج به برخی ستارگان خود مثل لوئیز سوارز ، آرتورو ویدال و ایوان راکیتیچ بزند و در سال بعد با لیونل مسی خداحافظی کند.

با آمدن لاپورتا برخی تصمیمات برای احیای شرایط اقتصادی گرفته شد که بزرگترین آنها بستن قرارداد با کمپانی «اسپاتیفای» بود. نام ورزشگاه بارسلونا به «نیوکمپ اسپاتیفای» تغییر نام داد و حتی این باشگاه تصمیم گرفت ورزشگاه خود را برای برگزاری مراسم‌های عروسی اجاره دهد.

یکی دیگر از تصمیمات مهم لاپورتا، فروش حداکثری بازیکنانی بود که دیگر ژاوی به آنها اعتقادی نداشت. بارسلونا در تابستان کنونی تمام توان خود را گذاشته با فروش بیش از 7-8 بازیکن خود بتواند هزینه کافی برای خرید لواندوفسکی و رافینیا را بدست آورد.

تاکنون بارسلونا در تابستان کنونی، فرانک کسیه و آندریاس کریستینسن را خریداری کرده که هر 2 آنها بازیکن آزاد بودند. بارسلونا برای خرید هافبک سابق میلان و مدافع سابق چلسی هزینه‌ای برای انتقال آنها پرداخت نکرد.

آبی‌اناری‌ها اکنون تصمیم دارند برای جذب لواندوفسکی از بایرن مونیخ و رافینیا از لیدزیونایتد که هزینه زیادی به همراه دارند، تلاش کند.

البته بارسلونا یک خرید دیگر نیز خواهد داشت که هفته آینده نهایی می‌شود. سزار آزپیلیکوئتا از چلسی راهی لالیگا خواهد شد تا به فرمانده جدید ژاوی بدل شود.

بارسلونا در این تابستان سعی دارد بازیکنانی که در لیست فروش ژاوی قرار دارند را به فروش رساند. فروش آنها موجی از خوشحالی در سران باشگاه به وجود آورده زیرا رفتن آنها می‌تواند بخش خوبی از مشکلات مالی تیم را حل کند.

طبق گزارش‌ها، بارسلونا از فروش این بازیکنان می‌تواند 152 میلیون یورو به جیب بزند.

در گزارش زیر می‌خواهیم به بررسی فروش بازیکنان بارسلونا بپردازیم:

1-فیلیپه کوتینیو

ستاره‌ای که بیش از 200 میلیون یورو در این سال‌ها برای بارسلونا هزینه برداشت در نهایت با هزاران دردسر تیم را ترک کرد. بازیکن برزیلی که اصلا روزهای خوبی در بارسلونا نگذراند با 20 میلیون یورو به استون ویلا پیوست تا در تیم استیون جرارد احیا شود و روزهای خوش خود در لیگ برتر را تکرار کند.

2-فران خوتلا

مهاجم جوان بارسایی‌ها که از آکادمی به تیم اصلی رسید، فصل گذشته در مقاطعی از فصل عملکرد خوبی داشت ولی نتوانست پس از خریدهای بزرگی فران تورس و اوبامیانگ ، سری در سرها پیدا کند.

این بازیکن با مبلغ 5 میلیون یورو به کلوب بروژ پیوست.

3-ترینکائو

وینگر پرتغالی که در زمان کومان نتوانست خود را ثابت کند به ولورهمپتون با 10 میلیون یورو فروخته شد. البته بارسلونا در بند قرارداد این بازیکن این تبصره را گذاشت که از فروش آینده این بازیکن 50 درصد پول به این تیم برسد.

4-کلمن لنگه

مدافع فرانسوی به صورت قرضی راهی لندن شد تا برای آنتونیو کونته و تاتنهام بازی کند. بارسلونا از فروش او چیزی بدست نیاورد ولی در یک فصل حقوق او را نباید بپردازد.

5- اسکار مینگزا

مدافع اسپانیایی که گل ال کلاسیکو به ثمر رساند با 5 میلیون یورو به ژیرونا پیوست.

6- مارتین بریت ویت

مهاجم دانمارکی که خرید ناموفقی برای بارسلونا محسوب می‌شود در آستانه جدایی است. ژاوی اصلا به او اعتقادی ندارد و به همین دلیل بارسا علاقه دارد که او را به تیمی در لیگ برتر بفروشد.

آبی‌اناری‌ها ارزش او را 8 میلیون یورو تخمین زدند.

7-ممفیس دپای

مهاجم هلندی که قرار بود که به ستاره کومان بدل شود، با رفتن این مربی هلندی نیمکت نشین شد و اصلا نتوانست در تیم ژاوی قرار گیرد.

بارسلونا او را در لیست فروش قرار گذاشته و می‌خواهد 20 میلیون یورو از او پول بدست آورد. تاتنهام به این بازیکن علاقه مند بود ولی اکنون تیمی خواهان خرید دپای نیست.

8- فرانکی دی یونگ

مهمترین گزینه فروش بارسلونا در تابستان کنونی، ستاره هلندی است. دی یونگ به منچستریونایتد نزدیک است ولی خود این بازیکن علاقه به ترک بارسلونا ندارد.

بارسلونا و منچستریونایتد ولی با هم بر سر انتقال 80 میلیون یورویی این بازیکن به توافق رسیدند و باید دید چه اتفاقی در ادامه رخ خواهد داد. آبی‌اناری‌ها اگر بتوانند او را بفروشند برای خرید گزینه‌های مد نظر ژاوی دست باز تری خواهند داشت.

9- ژان کلر تودیبو

مدافع فرانسوی سال 2019 از تولوز وارد بارسلونا شد ولی نتوانست جایی در ترکیب برای خود بدست آورد. در سال‌های مختلف به تیم‌های شالکه، بنفیکا و نیس قرض داده شد تا اینکه سال گذشته با 8.5 میلیون یورو به صورت دائمی به نیس رفت.

البته در قرارداد این بازیکن ذکر شده که در صورت فروش 20 درصد مبلغ به بارسلونا برسد.

10- سرجینیو دست

مدافع هلندی که با هزاران آرزو به بارسلونا رسید نتوانست مورد اعتماد ژاوی قرار گیرد.

این بازیکن در لیست فروش قرار دارد و تیمی مثل چلسی تصمیم دارد او را با 20 میلیون یورو خریداری کند.

11- ریکی پوچ

هافبک اسپانیایی که جنجال زیادی در دوران کومان به وجود آورد، نتوانست در دوران ژاوی نیز موثر ظاهر شد تا به گزینه اصلی فروش نام گیرد.

بارسلونا به قدری خواهان فروش این بازیکن است که مبلغی برای این بازیکن نمی‌خواهد و صرفا می‌خواهد حقوق این بازیکن را نپردازد.

12- نتو

دروازه‌بان برزیلی نیز جایی در تیم بارسلونا ندارد و در آستانه جدایی است. به نظر می‌رسد راهی سلتاویگو شود. نتو قراردادش با بارسلونا به اتمام رسیده و آبی‌اناری‌ها نیز پولی از فروش او بدست نخواهند آورد.

13-ساموئل اومتیتی

مدافعی که دستمزد فراوانی از بارسلونا می‌گیرد به گزینه اصلی فروش بدل شده و سران باشگاه می‌خواهند هر طور شده او را به تیمی دیگر واگذار کنند.

تیم رن فرانسه به دنبال این بازیکن بود ولی به نظر می رسد آنها نیز نسبت به شرایط جسمانی او شک کرده‌اند و نمی‌خواهند برای خرید او تلاش کنند.

14- ری ماناج

بازیکن آکادمی بارسلونا نیز مسیر انگلیس را طی خواهد کرد. از واتفورد در چمپیون شیپ به عنوان گزینه اصلی این بازیکن نام می‌برند. باشگاه در تلاش است بخشی از فروش آینده این بازیکن را برای خود بدست آورد.

15- میرالم پیانیچ

هافبک بوسنیایی که با ستاره برزیلی آن زمان معاوضه شد به یک لکه ننگ برای بارتومئو نام گرفت. خرید ناموفقی که روی دست باشگاه مانده و اصلا مشخص نیست که مسیر آینده این بازیکن کجا خواهد بود. از لیگ فرانسه و حتی لیگ عربستان به عنوان مقصد احتمالی او نام می‌برند.

بارسلونا از فروش این بازیکنان می‌تواند 152 میلیون یورو به جیب بزند. اتفاقی که به شدت می‌تواند مسیر آینده آبی‌اناری‌ها تغییر دهد و آنها را به سمت کسب جام حتی هدایت کند.

انتهای پیام/ ت 56

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول