اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

حزب «شینزو آبه» اکثریت قاطع مجلس علیا را به دست آورد

حزب حاکم ژاپن و شریک ائتلافی آن، با کسب بیش از ۷۵ کرسی از ۱۲۵ کرسی مجلس علیای این کشور، تسلط خود بر این نهاد را تقویت کردند.

حزب «شینزو آبه» اکثریت قاطع مجلس علیا را به دست آورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی بامداد دوشنبه اعلام کردند که حزب حاکم ژاپن به همراه متحد خود در انتخابات مجلس مشاوران (مجلس علیا) این کشور که چند روز پس از ترور «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن برگزار شد، آرای کافی برای تشکیل یک اکثریت قاطع را به دست آوردند.

حزب «لیبرال دموکرات» - که زمانی که آبه رهبری آن را برعهده داشت - و شریک ائتلافی آن «کومیتو» با بیش از ۷۵ کرسی از ۱۲۵ کرسی مجلس علیا، تسلط خود بر آن را تقویت کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این دو حزب بخشی از اکثریت دوسوم هستند که مایل به اصلاح قانون اساسی صلح‌طلبانه کشور هستند تا در نتیجه نقش نظامی خود را در صحنه جهانی تقویت کنند؛ امری که هدف دیرینه آبه بود.

طبق این گزارش، حتی قبل از ترور نخست‌وزیر سابق ژاپن نیز انتظار می‌رفت حزب لیبرال دموکرات و کومیتو اکثریت خود در مجلس مشاوران را تقویت کنند، اگرچه تعداد نهایی کرسی‌ها برای نشانه‌هایی از اینکه آیا این حمله حمایت از آنها را تقویت کرده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن به شبکه «اِن‌اِچ‌کی» گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که ما توانستیم انتخابات را کامل کنیم. ما هرگز نباید اجازه دهیم که خشونت، سخنان را سرکوب کند».

رسانه‌های ژاپنی نیز گزارش دادند که علی‌رغم ترور آبه، میزان مشارکت در انتخابات پایین و به میزان ۵۲ درصد بود.

روز جمعه بود که نخست‌وزیر سابق ژاپن حین سخنرانی انتخاباتی در شهر «نارا» هدف سوءقصد قرار گرفت و پس از برخورد گلوله به سمت راست گردن وی، جان خود را از دست داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول