اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نوآوری‌های شناختی در ششمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران ارائه شد

بزرگ‌ترین رویداد نقشه‌برداری مغز کشور با 700 شرکت‌کننده و در سه روز برگزار شد تا زمینه برای توسعه فناوری‌های این حوزه فراهم شود.

نوآوری‌های شناختی در ششمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران ارائه شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،ششمین دوره سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز با هدف تبادل آخرین یافته‌های این حوزه برگزار شد. این رویداد زمینه‌ای فراهم کرده است تا ضمن بحث و گفت‌وگو درباره آخرین تکنیک‌ها و آموزش‌های این رشته تبادل نظر و باعث هم‌افزایی و ارتقای گفتمان میان‌رشته‌ای شود.

۵۰ حامی معنوی متشکل از مراکز دانشگاهی و انجمن‌های علمی در برگزاری این رویداد از ما حمایت کردند و همچنین طرح‌های ارائه‌شده مبتنی بر تکنولوژی جدید در این سمپوزیوم می‌تواند به رفع مشکلات حوزه درمان کمک کند.

حسین قدیری دبیر اجرایی سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز در این اختتامیه گفت: ششمین دوره این سمپوزیوم نسبت به سال‌های گذشته طولانی‌تر است؛ سمپوزیوم در دوره‌های گذشته در دو روز برگزار می‌شد اما ششمین دوره از این سمپوزیوم در ۳ روز برگزار شد. همچنین یک نمایشگاه متشکل از ۱۴ شرکت هم‌زمان با برگزاری سمپوزیوم در محیط پیرامونی این رویداد علمی برگزار شد. 

فعالیت‌های دانش‌بنیان

در این سمپوزیوم حدود 700 نفر شرکت کردند و به‌طورکلی 60 مقاله دریافت و پس از داوری، 17 مقاله جهت ارائه به‌صورت شفاهی پذیرفته شد. پنج پنل که هر کدام با یک موضوع از علم نقشه‌برداری مغز را در برمی‌گرفت در آخرین روز سمپوزیوم به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

45 جلسه مابین شرکت‌های فعال در حوزه نقشه‌برداری مغز با نمایندگان انجمن‌های مختلف و مرتبط در راستای فعالیت‌های مشترک برگزار شد و از نتایج بحث و تبادل نظر این بخش می‌توانند در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان خود استفاده کنند.

در آیین اختتامیه این رویداد از پژوهشگران برگزیده در دو بخش تجلیل شد در بخش مهندسی از حمید سلطانیان زاده و شهرزاد طهماسب و در بخش کلینیکی از گیو شریفی و رضا رستمی تقدیر و تشکر شد.

 

اهدای جوایز

در بخش چکیده‌های دریافتی در خصوص ارزش‌آفرینی کلینیکی پژوهش‌ها به برگزیده اول مهدی میرباقری با اهدای ۷.۵ میلیون تومان و لوح تقدیر و ۱۰۰۰ امتیاز باشگاه پژوهشگران نقشه‌برداری مغز و به برگزیده دوم علی قاضی‌زاده با اهدای ۴.۵ میلیون تومان و لوح تقدیر و ۶۰۰ امتیاز باشگاه پژوهشگران نقشه‌برداری مغز اهدا شد.

همچنین در بخش مسابقات، در مسابقه واسط مغز-رایانه با محوریت توجه شنیداری، از گروه ذهن زیبا به‌عنوان تیم اول با اهدای ۷.۵ میلیون تومان و گروه آنیگما به‌عنوان تیم دوم با اهدای ۴.۵ میلیون تومان و در آخر دو گروه گیلدا و live wired به‌عنوان گروه سوم با اهدای ۳ میلیون تومان به هرکدام تقدیر شد.

 گروه A.A به‌عنوان مقام اول با ۷.۵ میلیون تومان و گروهNeuro_IUT به‌عنوان مقام دوم با ۴.۵ میلیون تومان و در نهایت گروهHPC   به عنوان مقام سوم با ۳ میلیون تومان از برندگان پنجمین مسابقه ملّی تحلیل داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی با محوریت سامانه‌های تشخیصی به کمک رایانه (CAD) بودند.

در آخر آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز از  گروه تکنسین به‌عنوان رتبه اول با اهدای ۷.۵ میلیون تومان گروه ذهنک به‌عنوان رتبه دوم با اهدای ۴.۵ میلیون تومان و گروه Dr.Machine به‌عنوان رتبه سوم با اهدای ۳ میلیون تومان به عنوان برندگان دومین مسابقه ملی تحلیل داده‌های fNIRS با محوریت سیستم‌های واسط رایانه و مغز به‌منظور کمک به بیماران دارای اختلالات حرکتی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول