اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی اوکراین از استعفای نخست‌وزیر انگلیس

سفیر اوکراین در انگلیس اعلام کرد که مقام‌های کی‌یف درباره تغییر موضع لندن در نتیجه استعفای بوریس جانسون از نخست‌وزیری نگران هستند.

ابراز نگرانی اوکراین از استعفای نخست‌وزیر انگلیس

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که فضای سیاسی متزلزل انگلیس در نتیجه استعفای نخست‌وزیر همچنان خبرساز است، سفیر اوکراین در انگلیس به نگرانی‌های کی‌یف درباره کناره‌گیری بوریس جانسون اذعان کرد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که پنجشنبه هفته گذشته مجبور به استعفا از مقامش شد، یکی از بزرگ‌ترین حامیان دولت اوکراین و طرفداران تشدید فشارها علیه روسیه بود.

جانسون از زمان آغاز درگیری‌های روسیه علیه اوکراین (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) دو بار به کی‌یف رفت، با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد و دولت انگلیس انواع حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار داد.

شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» برنامه‌ای با حضور «وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در انگلیس پخش کرد و نظر او را درباره نخست‌وزیر آینده انگلیسی‌ها با توجه به استعفای بوریس جانسون جویا شد.


«وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در انگلیس

 

خانم «کِی برلی» مجری اسکای نیوز از سفیر اوکراین در انگلیس سوال کرد: «به محض اینکه نخست‌وزیر جدید بریتانیا آغاز به کار کند، شما چه چیزی می‌خواهید که او انجام دهد؟»

وادیم پریستایکو سفیر اوکراین در انگلیس گفت: «من این را درک می‌کنم که قدری متفاوت خواهد بود و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد و اوکراینی‌ها همچنین نگران هستند که در سیاست (لندن) در قبال اوکراین تغییر صورت گیرد. البته من انتظار تداوم (مواضع حمایتی انگلیس از اوکراین) را دارم».

مجری شبکه انگلیسی اسکای نیوز سوال کرد: «شما درباره این موضوع اطمینان ندارید (شما مطمئن نیستید که شاهد تداوم حمایت انگلیس از اوکراین در دوره نخست‌وزیر جدید باشید)؟»

سفیر اوکراین به این سوال مجری اینطور جواب داد: «ما خواهیم دید که چه طور می‌شود و چگونه انجام خواهد شد. برخی از اقدامات نخست‌وزیر (بوریس جانسون) در زمانی که این موضوع (جنگ روسیه و اوکراین) آغاز شد، اقدامی تقریبا غیر مرسوم بودند ما امیدواریم که (اقدامات نخست‌وزیر آینده انگلیس) برنامه ریزی شده باشد که طبق آن ما می‌دانیم چه چیزی نیاز داریم و چه کاری باید بکنیم. البته ما می‌دانیم که باید این کارها را در کنار هم انجام دهیم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول