اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

روادید سفر ایرانیان به قزاقستان لغو شد

روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای، از لغو روادید سفر ایرانیان به قزاقستان خبر داد.

روادید سفر ایرانیان به قزاقستان لغو شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای، از لغو روادید سفر ایرانیان به قزاقستان خبر داد.

براساس این اطلاعیه، در پی توافق سفر ۲۹ خردادماه  «قاسم ژومارت توکایف»  رئیس جمهور قزاقستان به تهران و گفت‌وگوهای انجام شده درباره لغو روادید سفر ایرانیان به قزاقستان، دولت قزاقستان اعلام کرد از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ اتباع ایران برای سفر به قزاقستان نیازمند روادید نخواهند بود.
بر این اساس، ایرانیان می‌توانند بدون روادید وارد قلمرو قزاقستان شوند و در هر بار ورود، حداکثر به مدت ۱۴ روز در این کشور اقامت کنند.

براساس این فرمان، ایرانیان می‌توانند در بازه زمانی ۱۸۰ روزه، مجموعا ۴۲ روز (در چند سفر ۱۴ روزه) در قزاقستان اقامت داشته باشند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه اضافه کرده است: پیش بینی می‌شود با این اقدام، مناسبات تجاری، اقتصادی و گردشگری دو کشور وارد مرحله جدیدی شود.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه از قابل مشاهده بودن جزییات مقررات سفر بدون روادید به قزاقستان در سایت سفارت کشورمان در نورسلطان، در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول