اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس اسرائیلی: خطیب روز عرفه، یک شیخ صهیونیست بود

تحلیلگر مسائل جهان عرب در شبکه 12 رژیم صهیونیستی تأکید کرد خطیب روز عرفه، یک شیخ صهیونیست بود.

کارشناس اسرائیلی: خطیب روز عرفه، یک شیخ صهیونیست بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی  در عربستان سعودی چند روز پیش خبر داد که محمد بن عبدالکریم آل عیسی یکی از اعضای هیئت کبار العلماء (علمای ارشد) و دبیرکل اتحادیه جهان اسلام را برای نماز و دعای روز عرفه انتخاب کرده است.

انتخاب آل عیسی برای روز عرفه، انتقادهای بسیاری را به همراه داشت؛ زیرا وی یکی از کسانی است که اقداماتی را در حمایت از رژیم موقت صهیونیستی انجام داده و بسیاری از کارشناسان او را هموار کننده مسیر عادی‌سازی روابط تل‌آویو-ریاض می‌دانند.

در همین ارتباط، «ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل جهان عرب در شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در واکنش به این انتخاب گفت: «عربستان در خصوص روابط آتی خود با اسرائیل، سیگنال داده است».

پایگاه خبری سعودی لیکس هم به نقل از یعاری گزارش داد، عربستان زمانی که «العیسی- این شیخ صهیونیست- را انتخاب کرد تا خطبه بزرگترین روز در اسلام را در مقدس‌ترین مکان در مذهب اسلامی در روز عرفه ایراد کند»، این سیگنال را فرستاده است.

هیات بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین شریفین هم در واکنش به انتخاب العیسی تأکید کرد که این مسئله مورد اعتراض گسترده کشورهای اسلامی قرار گرفت.

به گفته این سازمان، مسئولان سعودی هیچ توجهی به این اعتراضات نداشتند و عملا مانع از آن نشدند که محمد العیسی خطیب این مراسم نباشد؛ لذا اصرار ریاض بر انتخاب العیسی نشان می‌دهد که حکام آل سعود مقدسات و احساسات دو میلیارد مسلمان را نادیده گرفته‌اند.

این سازمان خاطر نشان کرد، العیسی در خطبه خود، درباره تعامل با غیر مسلمانان صحبت کرد، ولی هیچ اشاره‌ای به علمای مسلمانی نکرد که در عربستان زندانی هستند. کما اینکه وی هیچ صحبتی درباره مسائل مسلمانان مطرح نکرد.

این سازمان در پایان تأکید کرد، انتخاب العیسی برای این مراسم مهم، به خاطر «مواضع شرم‌آور وی در  تبلیغ سیاست رژیم سعودی مبنی بر نزدیک به اسرائیل و فراهم کردن مقدمات عادی‌سازی روابط با آن است».

‏ یگاه خبری «مرآة الجزیره»  هم پیش از این گزارش داد که صهیونیستها بیش از همه، از انتخاب العیسی خوشحال هستند؛ زیرا العیسی، یکی از دنباله‌روان نظام سعودی است که در زمینه‌های مذهبی و تبلیغات، در هماهنگی با منافع رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی با آن فعالیت می‌کند و در این زمینه از دریچه مذهبی و عقیدتی ورود می‌کند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م/ ت 104

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول