اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان اخبار منتشر شده درباره درگیری مرزی با ایران را رد کرد

مسئولان در اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ نیمروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، خبرها مبنی بر درگیری روز گذشته میان مرزبانان ایرانی و نیروهای طالبان را رد و تکذیب کردند.

طالبان اخبار منتشر شده درباره درگیری مرزی با ایران را رد کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، برخی از رسانه‌های افغانستان با اهداف و مقاصد مشخص روز گذشته خبرهایی از وقوع جنگ میان مرزبانان ایران و نیروهای طالبان در حومه شهرستان کنگ ولایت نیمروز را منتشر کرده بودند که این اخبار ضدونقیض از سوی مسؤولان محلی این ولایت رد شد.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع مردمی در منطقه شوک شهرستان کنگ ولایت نیمروز از یک اختلاف چندساعته در روز گذشته حوالی ساعت 4 بعداز ظهر بر سر زمین میان نیروهای مرزبانی ایران و طالبان خبر دادند.

به‌دنبال این موضوع برخی رسانه‌های افغانستان که همواره بر آتش اختلافات میان دو ملت ایران و افغانستان دمیده‌اند، این بار نیز خبرهایی را درباره درگیری میان مرزبانان ایران و افغانستان منتشر کردند.

اما یک منبع امنیتی در ولایت نیمروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: روز گذشته پس از اینکه یک خودروی ترانزیت که مواد نفتی را قصد داشت تا در خاک افغانستان تخلیه کند در حال وارد شدن به بندر این ولایت بود در نتیجه یک سؤتفاهم میان نیروهای دو مرزبانی ایران و افغانستان موجب یک تنش جزیی و اختلاف چندساعته شد که با پادرمیانی مسؤولان امنیتی دو طرف وضعیت به حالت عادی بازگشت.

از سوی دیگر نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز اخبار برخی رسانه‌ها در افغانستان مبنی بر درگیری میان نیروهای مبرزبانی ایران و طالبان را در منطقه کنگ نیمروز کاملا رد کرد.

به گفته این نهاد دولتی افغانستان، روز گذشته تنها به دلیل یک سؤتفاهم میان نیروهای مرزبانی ایران و طالبان یک تنش چندساعته صورت گرفت اما اکنون مناطق مرزی در آرامش کامل به‌سر می‌برند.

گفتنی است چندی پیش نیز به‌دنبال آنکه نیروهای مرزی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران که هم‌مرز با افغانستان است، با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد تعرض به خاک ایران را داشتند در گیر شدند، برخی رسانه‌ها از درگیری میان نیرهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و طالبان در ولایت نیمروز خبر داده بودند که از سوی مقام‌های مسئول در افغانستان تکذیب شده بود.

از زمان وقوع این حادثه اما برخی رسانه‌های معاند، سعی در آشفته‌کردن اذهان عمومی و فضای امنیتی حاکم بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشته و با انتشار اخبار نادرست مبنی بر وجود درگیری میان نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان، در تلاش برای فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه و شکاف بین دو کشورند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول