اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: غرب در آستانه درگیری بین دو قدرت اتمی قرار دارد

وزارت خارجه روسیه با رد ادعای غرب مبنی بر اینکه این کشور یک تهدید اتمی برای جهان است، گفت آمریکا با ایجاد رویارویی ترکیبی در اوکراین، در آستانه درگیری خطرناک با یک کشور اتمی است.

مسکو: غرب در آستانه درگیری بین دو قدرت اتمی قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت تلاش کشورهای غربی برای معرفی روسیه به عنوان یک کشور تهدید کننده تسلیحات اتمی، کاملا غیرقابل قبول است.

زاخارووا طی نشست خبری در مسکو، هشدار داد واشنگتن با ایجاد یک رویارویی ترکیبی با مسکو بر سر اوکراین، در آستانه یک درگیری خطرناک بین دو کشور مجهز به سلاح اتمی قرار دارد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره گفت: «واشنگتن و متحدانش پس از برانگیختن تشدید بحران اوکراین و به‌راه انداختن یک رویارویی ترکیبی شدید با روسیه، به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی آشکار با کشورمان، که به معنای درگیری مسلحانه مستقیم قدرت‌های اتمی است، قرار گرفته است. بدیهی است که چنین برخوردی با تشدید تنش اتمی همراه خواهد بود».

این مقام روس ادامه داد: «تلاش برای اهداف تبلیغاتی جهت تحریف منطق بازدارندگی که بیانیه رسمی روسیه در مورد مسائل اتمی بر آن استوار است و ما را به عنوان کشور تهدیدکننده اتمی معرفی می‌کند، مطلقا غیر قابل قبول است».

زاخارووا با بیان اینکه اگر موضع روسیه به درستی در نظر گرفته شود، مسکو آماده مذاکره با کی‌یف است، توضیح داد: «هنوز زود است که درباره مشارکت احتمالی سازمان ملل به عنوان میانجی در مذاکرات روسیه و اوکراین صحبت کنیم».

وی ضمن اشاره به برگزاری مذاکرات روسیه و ترکیه در استانبول در سطح نظامی حول صادرات غلات از اوکراین، اظهار داشت: «ما انتظار داریم نمایندگان اوکراین و سازمان ملل متحد به مذاکرات استانبول درباره تولید غلات اوکراینی بپیوندند».

پیش از این نیز «دیمیتری مدوِدف» معاون شورای امنیت ملی روسیه با مضحک و بی‌معنی خواندن تفکر غرب برای مجازات کردن مسکو، پرسید کدام دادگاه است که دریای خون ریخته‌شده توسط آمریکا در کشورهای مختلف را محاکمه کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول