اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسابقات قرآن بسیج با رقابت ۲۰۰ قاری و حافظ آغاز به کار کرد

بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج با رقابت ۲۰۰ قاری و حافظ قرآن کریم آغاز بکار کرد.

مسابقات قرآن بسیج با رقابت ۲۰۰ قاری و حافظ آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین افتتاحیه بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با حضور حجت‌الاسلام احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در محل این سازمان برگزار شد.

تلاوت سعید پرویزی دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران آغازگر این مسابقات بود و پس از وی حجت‌الاسلام احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت بسیج کشور ضمن خیر مقدم به حاضران به ارایه گزارشی از این دوره از رقابت‌ها پرداخت.

همچنین اعضای گروه مدیحه‌سرایی و هم آوایی قرآن محمد رسول الله (ص) هم با حضور در سالن رقابت‌ها به اجرای برنامه پرداختند و تحسین حاضران را برانگیختند.

در این برنامه حجت‌الاسلام رضایی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین به ارایه گزارشی از این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: رویکرد قرآنی بسیج منطبق با سند اعتلای ۱۰  ساله است که سنگ بنا و‌ مدل بسیج برای ۱۰ سال آتی را تعیین می‌کند. این سند در سه بخش اصلی شامل بخش عمومی، بخش تخصصی و‌ بخش ترویجی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش عمومی پایگاه‌های مقاومت بسیج مبنای فعالیت قرار گرفته و مقرر شده است در افق ۱۰ ساله، ۲۰ هزار واحد قرآنی راه‌اندازی شود. در واحدهای قرآنی کار آموزش‌های عمومی قرآن شامل روخوانی، روانخوانی و‌... دنبال می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفان درباره بخش دوم فعالیت‌های بسیج در سند ۱۰ ساله گفت: فعالیت‌های این بخش تخصصی است و این فعالیت‌ها در دو مجموعه دارالقرآن‌ها و دارالتحفیظ‌ها دنبال‌ خواهد شد. مطابق برآوردها در کشور ۶۰ هزار مؤسسه قرآنی برای تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری لازم داریم‌ که در این راستا بسیج ۵۰۰ دارالقرآن را پیش‌رو قرار داده است ‌تا این الگو به جامعه منتقل شود.

رضایی درباره فعالیت‌های قرآنی بسیج گفت: در بخش تخصصی این دارالقرآن‌ها و دارالتحفیظ‌ها در زمینه حفظ، قرائت، مفاهیم و‌ تفسیر تمرکز ‌دارند. همچنین در محور‌ ترویجی هم‌ برگزاری محافل ‌و پویش‌ها‌ مدنظر قرار گرفته است. امسال‌ چند پویش برگزار شد و‌ استقبال ویژه‌ای از این پویش‌ها به عمل آمد.‌

وی درباره دیگر وظایف بسیج گفت: یکی از تکالیفی که رهبر معظم انقلاب پیش روی بسیج قرار داده است تربیت ۱۰ میلیون‌جوان انقلابی است که در کنار‌ مسیر قرآن به نهج‌البلاغه و‌صحیفه سجادیه هم بپردازند.

رضایی با تأکید بر استقبال خوب از فعالیت‌های قرآنی از سوی بسیجیان گفت: هر ساله مسابقات قرآن در بسیج از ابتدا تا انتهای سال با یک‌ تقویم‌  از پیش تعریف شده برگزار  می‌شود که در این راستا یکی از نکاتی که در دوره ۱۰ ساله آتی در دستور کار قرار گرفته این است که مسابقات متمرکز بر قرآن‌آموزان درون بسیج‌ خواهد شد، یعنی مجموعه‌های تخصصی بسیج قرآن آموزانی تربیت خواهند کرد که در مسابقات شرکت خواهند‌ کرد.

وی‌ در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضور ۲۰ هزار بسیجی در بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج، گفت: این افراد در مرحله شهرستانی شرکت کردند که دو هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند. از بین آنها نیز ۵۰۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. این افراد در مرحله مجازی رقابت خود را برگزار کردند و ۲۰۰ نفر به‌ مرحله حضوری راه یافتند.

این دوره از رقابت‌ها پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا امسال از سرگرفته شد و قرار است اواخر امسال برای جبران عقب ماندگی یک دوره دیگر هم برگزار شود.

این دوره از مسابقات با نوآوری هم روبرو است و طی آن قرار است امسال مسابقات خانوادگی و گروهی قرآنی در کنار رقابت‌های انفرادی برگزار شود.

در مرحله شهرستانی مسابقات حدود ۲۰۰ هزار نفر شرکت کردند که از این میان ۲۰ هزار نفر به مسابقات استانی راه یافته و از امشب ۲۰۰ برگزیده در مرحله کشوری با هم رقابت می کنند.

وجه تمایز مسابقات قرآن بسیج با دیگر رقابتهای قرآنی این است که برگزیدگان دیگر مسابقات نمی‌توانند در مسابقات بسیج شرکت کنند و در واقع این مسابقات رقابت بین قرآن آموزان بسیج است.

به گزارش فارس مسابقات از امشب در سالن شهید فهمیده مجتمع ۵ آذر سازمان بسیج آغاز و تا پنجشنبه ۲۳ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول