اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تفاهم‌نامه 5 هزار میلیاردی یک سرمایه‌گذار با شهرداری تهران/ بازنمایی پایتخت با دقت بالا

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید با دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم، گفت: قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است و هر عقل سلیمی حکم می کند یک کشور برای سازندگی از همه ابزارها و ظرفیت‌های خود استفاده کند.

تفاهم‌نامه 5 هزار میلیاردی یک سرمایه‌گذار با شهرداری تهران/ بازنمایی پایتخت با دقت بالا

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو اظهارداشت: اهمیت، سرعت و تسهیل در بهره مندی از مترو در حوزه حمل ونقل شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم کرده است.

وی افزود: اولویت قطعی ما تکمیل ۷ خط فعلی است، اما خط ۱۰ یک شرایط ممتازی دارد که اولا باعث گره گشایی از منطقه ۲۲ که سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد می شود ضمن اینکه ۶ منطقه شهر از این خط بهره مند خواهند شد و قابلیتی برای سایر خطوط ما رقم می زند.  

وی افزود: در کنار  ۷ خط توجه به این خط برای ما موضوعیت دارد و بعد از این دقت در مسیر خط ۱۱ برای ما مهم است تا در آینده نزدیک این خط را نیز اجرایی ‌کنیم. 

زاکانی ادامه داد: قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است و هر عقل سلیمی حکم می کند که یک کشور برای سازندگی از همه ابزارها و ظرفیت های خود استفاده کند در خط ۷ و یک مترو مشارکت فعال و اثر بخشی با قرارگاه خاتم داشتیم و تجربه این قرارگاه در این بخش برای ما بسیار مهم است.

شهردار تهران اضافه کرد: امیدواریم در سال‌های آینده در بخش حمل و نقل، توسعه مترو را داشته باشیم و در ارتباط با همه ظرفیت‌ها از جمله قرارگاه تعاملات گسترده تری برقرار کنیم تا تهران را بر مدار ظرفیت های متنوع بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بسازیم. 

وی بیان کرد: امیدواریم با شعار تهران به مثابه یک کارگاه شروع به ساختن همه تهران کنیم. باید با یک دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه همه ظرفیت های کشوری را به کار بگیریم . 

زاکانی یادآور شد:  ۳۲۵ ایستگاه مترو در افق ۱۱ خط در  داخل شهر تهران ظرفیتی است که باید طراحی و نوسازی شهر را بر پیرامون آن قرار دهیم و با این کار شرایط و تجربه جدیدی را در تهران تجربه خواهیم کرد. 

شهردار تهران گفت: تنها گلوگاهی که برای توسعه تهران وجود دارد منابع مالی است و برای این حل این مشکل،  راه‌های مختلفی ازجمله بازطراحی پیرامون ایستگاه ها و توسعه محلی مبتنی بر ایستگاه ها وجود دارد که برای ما ظرفیت فوق العاده ای را خلق می کند؛ این امر مبتنی بر اراده بالا رقم خواهد خورد و گام به گام به سمت تحول بزرگ در روح و کالبد تهران پیش می رویم.

وی یادآور شد: انتظار از مسئولین مناطق این است که کانون مسئولیت را در شهرداری پیاده و به سرعت درباره این بارگذاری در پارسل های مختلف پیرامون ایستگاه ها تا شعاع ۸۰۰ متر برنامه ریزی کنند تا مشخص شود کدام بخش مربوط به شهرداری یا دیگر دستگاه ها و یا مردم است، یه طوری که باید شرایطی فراهم شود که همه اطراف این ماجرا سود کنند. 

زاکانی گفت: در این قطعه ای که فاز اول است دو دستگاه حفاری فعال می شود و در فاز دوم سه دستگاه که امکان گسترده ای را فراهم می کند. فاز اول امسال و فاز دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند پیشرفت هایی که در جمهوری اسلامی در حال انجام است و چشم انداز روشن و امید بخش فراروی ما را تاریک جلوه دهند؛ هفته پیش چند اتفاق پیوسته  و مهم را در تهران شاهد بودیم، یکی از آن ها نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری و  حضور شهرهای خواهر خوانده در تهران بود.

وی بیان داشت: یکی از نکاتی که مدیران این شهرها بیان می کردند تحیری بود که درباره تهران و پیشرفت های  آن داشتند. رویداد دیگر، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری تهران بود که شامل  ۲۳۱ پروژه و بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بود و مقدمه آن تفاهم اولیه با سرمایه گذاری بود که حدود ۵ هزار میلیارد تومان در یکی از پروژه ها سرمایه گذاری خواهد کرد. 

انتهای پیام/ ت 25

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول