اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اجلاس مسؤولان بسیج اساتید/ ۶ ویژگی بسیجی ایده‌آل و مطلوب

ششمین اجلاس سراسری مسؤولان و جانشینان سازمان بسیج اساتید در دانشگاه تهران برگزار شد.

اجلاس مسؤولان بسیج اساتید/ ۶ ویژگی بسیجی ایده‌آل و مطلوب

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ششمین اجلاس سراسری مسئولین و جانشینان سازمان بسیج اساتید در  دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست که با هدف هماهنگی سازمانی، توجیه برنامه‌های سال،  بیان اولویت‌ها، هم‌‌افزایی و ایجاد وحدت فکری، رفع مشکلات کاری و انسجام سازمانی به مدت ۲ روز برگزار می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: مقام معظم رهبری تعبیری در مورد بسیج دارند و می‌فرمایند؛ بسیجی یعنی علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام است .

وی افزود: در سال‌های اخیر مقام  معظم رهبری در موارد بسیار و در جلساتی که با اندیشکده‌های تمدنی داشته‌اند بر موضوع افول آمریکا و غرب تاکید جدی کردند. 

وی افزود: در این میان ماموریتی که برای انقلاب اسلامی وجود دارد طراحی و پیگیری تمدن نوین اسلامی است‌. این تمدن در محیط‌های علمی ارائه خواهد شد.

رستمی تاکید کرد: همانگونه که مستحضرید تمدن جنبه‌‌‌های مادی و معنوی بشری را شامل می‌شود، از سلامت و رفاه گرفته تا تمامی آنچه در حوزه‌های زندگی بشری مورد توجه بوده است. همه اینها به علم وابسته است.

رستمی عنوان کرد: تمدن زاییده محیط‌های علمی است. حال باید این سوال را مطرح کرد که آیا دانشگاه‌های ما شایسته این تمدن زایی هستند؟ کدام مجموعه از دانشگاهیان صلاحیت این تمدن‌سازی را دارد؟ مهم ترین عنصر در حرکت دانشگاه استاد است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: مسئولیت عظیم تمدن‌سازی در این مسیر بر دوش دانشگاه است و استاد نقش اصلی را  بر عهده دارد.

وی گفت: مشخصا مجموعه‌ای که بیشترین بار مسئولیتی را عهده دار است بسیج اساتید است. بنابراین بسیج اساتید باید خود را برای این مسئولیت آماده کند.

رستمی بیانیه رهبر انقلاب خطاب به استادان بسیجی را از افتخارات بسیج اساتید دانست و  یکی از مسئولیت‌های اساسی استادان بسیجی را آموزش مطرح کرد و بر ضرورت توجه به اجتهاد و تعلیم برای یافتن افق‌های جدید در حوزه علم و فناوری تاکید کرد.

وی افزود:  استاد بسیجی باید در علم خویش مجتهد بوده  و ارائه طرح و ایده کند و این مهم  در کنار  تربیت آموزه‌های اخلاقی در یک دانشگاه تمدن ساز افق ماموریتی بسیج اساتید است.

رستمی گفت: این مجموعه باید تشکیلاتی باشد که مجتهدین و  برجسته ترین اساتید دانشگاه‌ها با علاقه به سوی آن آمده و در زمره آنان قرار بگیرند. استاد بسیجی باید خود جزو سخت کوش ترین دانشمندان بوده و در گروه و حوزه خود جزو برترین‌ها باشد، تا ضریب اثرگذاری او در محیط دانشگاهی بالا رود. این وظیفه سختی‌هایی به همراه دارد، همانطور که انقلاب اسلامی در هر جا کمالی دیده در کنارش بلا دیده است.

وی عنوان کرد: بسیج اساتید باید آحاد ملت را برای آینده روشن انقلاب اسلامی بسیج کند. 

رستمی اظهار داشت: با توجه به پیام رهبر انقلاب و با هجمه‌هایی که امروز وجود دارد اساتید بسیجی سخت ترین مسئولیت را بر عهده دارند چرا که در دانشگاه بر جسم و جان دانشجویان و جوانان  اثر گذار هستند.

* تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان اقشار حوزه و دانشگاه

در بخش دیگر این نشست، حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج بر لزوم هم‌افزایی میان اقشار حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

وی افزود: رفع شبهات و کج بینی‌هایی که امروز مطرح است، نیازمند جهاد است و بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند جهاد تبیین را حول محور ولایت تحقق بخشد بسیج اساتید است.

تویسرکانی عنوان کرد: متاسفانه امروز جریان علمی قابل توجه در رابطه با ولایت نداریم و در رابطه با ولایت رفتار علمی صورت نگرفته است. داستان ولایت داستان مهمی است. مهم‌ترین اصل در نظام سیاسی و طبیعی عالم نظام ولایی است. ولایت یک اصل آسمانی است تا ما را به خدا برساند.

وی در ادامه ۶ ویژگی برای یک بسیجی ایده آل و مطلوب را بر شمرده و از لزوم پرورش معنویت، مهربانی و سازش با خلق خدا و تلاش خستگی ناپذیر نام برد و تحقق این اوصاف را رسالت بسیج دانست.

در ادامه ابن الدین حمیدی قائم‌مقام سازمان بسیج اساتید کشور گزارشی از عملکرد یک‌ساله معاونت‌های مختلف در سازمان بسیج اساتید کشور را ارائه کرد.

انتهای پیام/ ت 17

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول