اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

کمیته امداد نبود چه بر سر محرومان می آمد؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کمیته امداد نبود چه سرنوشتی در انتظار اقشار نیازمند جامعه بود. همه این حمایت ها مالی نیست بلکه عاطفی و احساسی است.

کمیته امداد نبود چه بر سر محرومان می آمد؟

به گزارش خبرنگار رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، همایش حمایت حقوقی عدالت محور، کرامت مدار، توانمندساز در کمیته امداد امام خمینی(ره) صبح امروز برگزار شد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد: امروز زندگی مردم دچار تنوعات بسیاری شده است و یکی از تنوع‌ها نیازهای مردم به مسائل حقوقی است، در چندسال گذشته خانواده های تحت پوشش خیلی به مسائل حقوقی نیاز نداشتند اما امروز این موضوع پررنگ شده است.

وی با اشاره به اولویت‌های امام راحل درباره توجه به محرومان، اظهار کرد: امام ۲۲ روز پس از انقلاب اسلامی در ۱۴ اسفندماه دستور تشکیل کمیته امام را دادند، خیلی ها می‌خواستند نام امام  راحل را روی آن نهادها بگذارند اما امام ره مخالفت می کردند و برای کمیته امداد مخالفت نکردند و امروز اثرات برکات تشکیل کمیته امداد را می بینیم.

وی ادامه داد: حضرت امام توجه خاصی به امنیت اجتماعی داشتند لذا باید بررسی کرد اگر کمیته امداد نبود چه می شد؟ امام ما به فکر امنیت اجتماعی بودند که با این رویکرد امروز قدم های خوبی برداشته ایم.

مصری گفت:اگر کمیته امداد نبود چه سرنوشتی در انتظار اقشار نیازمند جامعه بود. همه این حمایت ها مالی نیست بلکه عاطفی و احساسی است یعنی من احساس کنم که یک کس هست که به فکر من هم هست.

وی ادامه داد: ما باید به اندازه نیازها در کمیته امداد خدمات داشته باشیم، این برای امنیت اجتماعی بسیار مهم است و می تواند موثر باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید مددجو پروری در کمیته امداد مورد توجه قرار گیرد؛ خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم نگاه مددجو پروری در جامعه تقویت شود، متاسفانه گاها می بینیم که یک مددجو ۳۰ است که در نهادهای حمایتی از ما خدمات می گیرد، نباید به این افراد بها داده شود بلکه باید در برابر کار به آنها هزینه پرداخت شود. البته این در حالی است که یک زمانی اعلام کردین هر کسی که کار خودکفایی انجام داده از تحت پوشش مددجویان خارج می شود‌.

وی تصریح کرد: امیدوارم یک روزی سیاست های حمایتی چندگانه برداشته شود اما می بینیم برخی ها که به دنبال محبوبیت طلبی هستند اجازه تمرکز را از ما گرفته‌اند. متاسفانه می بینیم که برخی خانواده‌ها از چندین جا هزینه ها حمایتی دریافت می کنند. وقتی این هزینه ها یکجا جمع شود با آن عدد و رقم می توانند هزینه های زندگی را بیشتر کنترل کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه اقسام خیریه ها در کشور در حال فعالیت هستند باید به سمتی برویم که خیریه ها تولید درآمد کنند و از یکجا تنها به مردم کمک شود.

مصری با اشاره به سرمایه های کمیته امداد، عنوان کرد: نیروی انسانی و سرمایه های اجتماعی بزرگترین سرمایه های کمیته امداد هستند، کمیته امداد امروز با همین  نیروهای آماده به کار و معنوی به اینجا رسیده است و این عامل موجب شده تا مردم به این نهاد حمایتی اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام/ ت 75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول