اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرچمدار ایران در المپیک 2020 توکیو/رستمیان: حضور در المپیک؟ نه این بار مدال می‌خواهم

ملی‌پوش تیراندازی کشورمان موفق شد در مسابقات المپیاد دانشجویی صاحب دو مدال خوش رنگ طلا شود.

پرچمدار ایران در المپیک 2020 توکیو/رستمیان: حضور در المپیک؟ نه این بار مدال می‌خواهم

به گزارش خبرگزاری فارس، هانیه رستمیان عضو تیم ملی تیراندازی کشورمان این روزها درگیر مسابقات پانزدهمین دوره المپیاد دانشجویی است که به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود. وی که پرچم‌داری کاروان ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز برعهده داشت یکی از ویژه‌ترین چهره های المپیاد محسوب می‌شود و البته طبق انتظار توانست دو مدال طلا نیز در رشته های تپانچه انفرادی و تیمی به دست بیاورد. در همین راستا و بعد از برگزاری مراسم اهدای مدال صحبتی با این ملی‌پوش جوان و خوش‌اخلاق کشورمان داشته ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

ملی‌پوش رشته تپانچه در ابتدای صحبت های خود در رابطه با شرایط مسابقات المپیاد دانشجویی عنوان داشت: من از دانشگاه الزهرا (س) تهران شرکت کردم و مسابقات خوبی برگزار شد. خوشحالم که توانستم رکورد خوبی در این مسابقات داشته باشم و هم در انفرادی و هم تیمی به مقام اول رسیدیم. سطح مسابقات هم خوب بود و هم در بخش تفنگ و هم‌ تپانچه بچه‌های تیم ملی هم حضور داشتند و میزبانی هم بسیار خوب بود، مسابقات با نظم برگزار شد و در کل بازی‌های خوبی تجربه کردیم.

رستمیان ضمن اشاره به اینکه مسابقات دانشجویی موجب افزایش انگیزه دانشجویان برای ورود به رشته تیراندازی می‌شود، توضیح داد: رشته تیراندازی محدودیت سنی ندارد و از هر سنی می‌توان شروع کرد. این مسابقات هم باعث می شود تا خیلی از تیراندازان برای این مسابقات شروع به کار کنند و علاقه مند شوند و بعد از این مسابقات هم می‌توانند ادامه دهند و در سطح حرفه ای تری هم رقابت کنند. مسابقات المپیاد در کل باعث افزایش شناخت، انگیزه و روحیه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا یک ملی‌پوش در رقابت‌های دانشجویی شرکت کرده نیز اظهار داشت: هر مسابقه در جایگاه خود اهمیت دارد و اینکه در این مسابقات شرکت می‌کنم، گویا انگیزه‌ای برای سایر دانشجویان نیز ایجاد می شود و خوشحال می‌شوند که بچه‌های ملی در این مسابقات حضور دارند. در کنار ورزش حرفه‌ای درسم را هم ادامه دادم و دوست داشتم در هر دو زمینه فعال باشم و از این فرصت که دانشگاه مهیا کرده استفاده نیز کنم.

رستمیان در پاسخ به این سوال که آیا خیالش از بابت کسب مدال در این مسابقات راحت بود یا خیر پاسخ متواضعانه‌ای می‌دهد، وی در این رابطه عنوان داشت: من به سطح مسابقه نگاه نمی‌کنم و همیشه دنبال اجرای عملکرد خودم هستم و دوست دارم رکورد خودم را بزنم. با این حال هر مسابقه شرایط خودش را دارد و من برای هر مسابقه به همان میزان تلاش می‌کنم که در سایر مسابقات خودم را آماده می کنم.

ملی‌پوش تیم ملی تیراندازی کشورمان در رابطه با آخرین شرایط تیم ملی نیز گفت: در حال حاضر هم در اردوهای تیم ملی هستم و برای مسابقات مهمی آماده می‌شویم. متاسفانه یک مسابقه جهانی در تیر ماه داشتیم که لغو شد ولی در مهر ماه مسابقه کسب سهمیه المپیک را خواهیم داشت که در این راستا و برای آمادگی راهی اردوهای برون مرزی خواهیم شد. امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

هانیه رستمیان در پایان قله آرزوهای خود را چنین بیان کرد: قطعا هدف هر ورزشکاری کسب مدال طلای المپیک است. حالا که حضور در المپیک را تجربه کرده‌ام، می خواهم کسب مدال در این رویداد بزرگ جهانی را هم تجربه کنم.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول