اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ترویج فرهنگ حجاب نیازمند حرکت مبتنی بر خودباوری دینی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند یک حرکت مبتنی بر کارهای فرهنگی، خودباوری دینی و ارزش‌های اخلاقی است.

ترویج فرهنگ حجاب  نیازمند حرکت مبتنی بر خودباوری دینی است

محمود الله‌مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: عموم مردم معتقد و پایبند به اصول رعایت حجاب و عفاف هستند و درصد کمی که رعایت نمی‌کنند نیاز به ارشاد و کار فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف یک رسالت همگانی و امر به معرف است، گفت: بی‌حجابی به عنوان یک منکر برای مردم محرز است و لذا باید از تمام تریبون‌ها برای تبیین اهمیت رعایت حجاب و عفاف استفاده شود.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شروع کرده‌اند و هر دستگاهی مسئول بخشی از مقابله با این تهاجم همه‌جانبه است.

به گفته وی، جدای از ایجاد همگرایی ادارات و نهادهای مرتبط برای نقش‌آفرینی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، این مقوله مهم به کار گسترده و تشکیل یک قرار گاه عملیاتی نیاز دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان از مردم به عنوان بزرگترین پشتوانه نظام در مقابله با هجمه‌های دشمنان نام برد و خاطرنشان کرد: در هر میدانی که مردم در عرصه حاضر بوده‌اند پیروز میدان نبرد با دشمنان بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند یک حرکت مبتنی بر کارهای فرهنگی، خودباوری دینی و ارزش‌های اخلاقی است.

حجاب ضامن حفاظت از بانوان در برابر آسیب‌های اجتماعی است

الله‌مرادی در ادامه تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بعنوان نهادی که مسئولیت نظارت بر عفاف و حجاب در جامعه به عهده دارد در تلاش است به نحوی عمل کنیم که همه بپذیرند حجاب ضامنی برای حفاظت زنان و دختران در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگرچه از دامن زن مرد به معراج می‌رود، امروز دشمن با ترویج بی‌بندوباری و فرهنگ برهنگی دنبال تضعیف و نابود کردن این پایگاه ارزشمند است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: تذکر لسانی توام با مهربانی ملاک عمل آمران به معروف و ناهیان از منکر در ترویج فرهنگ ارزشمند حجاب و عفاف در سطح استان است چرا که معتقدیم کار در این حوزه باید نرم و ایجابی باشد و اقدامات سلبی به نتیجه نمی‌رسد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه گفت: نظارت بر موضوع عفاف و حجاب در ادارات و سازمان‌ها به عنوان رسالت این ستاد از 20 تیرماه جاری در کردستان شروع شده و استمرار خواهد داشت.

وی همچنین افزود: تلاش برای بی‌ارزش کردن جایگاه و ضرورت حجاب، ایجاد یاس و ناامیدی در مردم به آینده، پخش شایعات، ایجاد تفرقه و دودستگی و تحقیر خدمات جامعه سناریوهای مختلف دشمنان علیه ملت ایران برای تضعیف کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

الله‌مرادی تصریح کرد: فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به رعایت حجاب زنان خلاصه شده این در حالی است که در جامعه اسلامی، مردان هم به رعایت عفاف و حجاب سفارش شده‌اند.

وی در پایان سخنانش افزود: حجاب در اصل به معنی پوشش است، عفاف و حجاب با مسائل و علقه‌های دینی پیوند دارد و می‌تواند مردم را به سمت قرآن و عترت رهنمون سازد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول