اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این‌که آمار مبتلایان به کرونا در سه هفته قبل افزایشی بوده گفت:‌ زنگ خطر شیوع کرونا در یزد به صدا در آمده و شاهد افزایش دوبرابری آمار مبتلایان هستیم.

زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در یزد

محسن میرزایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این استان با بیان این‌که در سه هفته گذشتته شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا هم در موارد بستری وهم در موارد سرپایی دراستان یزد بوده ایم اظهار کرد:‌ هر هفته افزایش آمار را نسبت به هفته قبلتر از آن را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش دوبرابری آمار مبتلایان و بستری‌هایی مبتلا به کرونا دراستان یزد افزود: روز گذشته صد مورد از تست‌های انجام شده مثبت گزارش شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که در ایران و کشور‌های همسایه مانند عراق و ترکیه سویه جدید اومیکرون بی فور و بی فایو شیوع پیدا کرده خاطرنشان کرد: باتوجه به مراودات وتردد‌های زیادی که با این کشور‌ها داریم و کاهش رعایت شیوه نامه‌ها وعادی انگاری‌ها، پایین آمدن سطح ایمنی جامعه، حتما درروز‌های آینده افزایش آمار بیشتری را شاهد خواهیم بود.

محسن میرزایی با تاکید بر این‌که مردم حتما دز‌های واکسن خود را تکمیل کنندگفت:‌ افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق دز سوم واکسنشان گذشته برای تزریق دز چهارم اقدام کنند و استفاده از ماسک و دوری از تجمعات را سرلوحه زندگی وکار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که همشهریان علامت‌دار شدند به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه تا چرخه درمان را شروع کنندو افراد بیشتری را آلوده نکنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول