اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با تبلیغات دارو و دمنوش لاغری

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از روش جدید کلاهبرداری با شگرد تبلیغ دارو و دمنوش در شبکه‌های اجتماعی به شهروندان خبر داد.

هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با تبلیغات دارو و دمنوش لاغری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان داشت: شبکه‌های اجتماعی به علت استقبال عمومی، ارائه ابزارها و امکانات رایگان و جدید، زمینه را برای سوءاستفاده مجرمان فراهم کرده است، در یکی از جدیدترین شگردهای سودجویانه، این افراد به دنبال ترغیب کاربران به بازدید از کانال یا گروه خود هستند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران با استفاده از عناوینی همچون کاهش وزن و داشتن وزنی دلخواه و مناسب سعی می کنند کاربران فضای مجازی و به خصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند، افزود: در این روش کاربران بدون اطلاع خانواده و برای داشتن وزنی ایده‌آل، فریب این افراد را خورده و از این افراد مشاوره و راهنمایی و حتی نسخه‌های پزشکی دریافت می‌کنند، نسخه هایی که مورد تأیید پزشکان متخصص نیست.

مرتضوی بیان کرد: برخی از کاربران بدون اطلاع والدین خود با این افراد ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های آنان را انجام می‌دهند یعنی تصاویری از خود برای مجرمان سایبری ارسال کرده و منتظر دریافت نسخه پزشکی هستند که به محض دریافت تصاویر از سوی مجرم، پیام‌هایی تهدیدآمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی برای وی ارسال می‌شود و از او درخواست واریز مبالغی هنگفت را دارند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در توصیه به شهروندان عنوان کرد: بدون شک رعایت برخی از نکات کوچک و جزئی از جانب کاربران فضای مجازی می‌تواند از وقوع جرایمی بسیار بزرگ جلوگیری کند، مردم باید نسبت به افراد آنلاین در فضای مجازی حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول