اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: تقویت روابط مسکو-تهران بهترین پاسخ به فشارهای غرب خواهد بود

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، ایران شریکی قابل اتکا برای این کشور بوده و تقویت روابط دوجانبه، بهترین پاسخ به فشارهای غرب است.

روسیه: تقویت روابط مسکو-تهران بهترین پاسخ به فشارهای غرب خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخاییل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت، ایران شریکی قابل اتکا برای این کشور محسوب می‌شود و مسکو به دنبال تقویت روابط با تهران است.

به نوشته وبگاه خبری «اردو پوینت»، بوگدانوف گفت: «ما ایران را شریکی قابل اتکا و کشوری هم‌فکر در بستر تغییرات جهانی مرتبط با تشکیل یک جهان چند قطبی و تلاش جمعی همه‌جانبه غرب برای مقاومت در برابر این روند عینی می‌بینیم».

این دیپلمات ارشد روس افزود، تقویت همکاری‌های تهران و مسکو بهترین پاسخ به چالش‌های اعمال شده از سوی غرب خواهد بود.

«لِوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز دیروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» با بیان اینکه سفر بایدن به منطقه با تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی همراه خواهد بود، توضیح داد: «اکنون سفر بایدن در جبهه‌ ضد ایرانی انجام می‌شود و خطی برای ایجاد ائتلافی از کشورهای عربی، اسرائیل بر مبنای تقابل با تهران دنبال می‌شود».

جاگاریان خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد آنها (آمریکا) به صورت شفاهی، علناً از علاقه ادعایی خود به احیای توافق برجام صحبت می‌کنند و از سوی دیگر، هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از این اتفاق انجام می‌دهند».

یک روز پیش‌تر از آن در روز سه‌شنبه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر ماه) به ایران سفر می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول