اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: هرگونه حماقت اسرائیل در لبنان به جنگ فراگیر منطقه‌ای منجر خواهد شد

عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در مصاحبه‌ای گفت که هرگونه حماقتی از جانب رژیم صهیونیستی در لبنان، به جنگ فراگیر در منطقه منتهی خواهد شد.

مقام یمنی: هرگونه حماقت اسرائیل در لبنان به جنگ فراگیر منطقه‌ای منجر خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در مصاحبه‌ای در واکنش به سخنرانی شامگاه چهارشنبه دبیرکل حزب الله لبنان گفت که تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان حقیقی است و رژیم صهیونیستی این موضوع را به خوبی می‌داند.

او به شبکه المیادین گفت: اگر شرایط وخیم شود، حزب‌الله فقط به میدان نفتی «کاریش» بسنده نخواهد کرد، آن‌گونه که سید حسن نصرالله خطاب به رژیم صهیونیستی گفت "این معادله را ثبت کنید، به کاریش و بعد از کاریش خواهیم آمد" حزب‌الله تمامی تحولات در سواحل را پیگیری می‌کند و تمامی اتفاقات را زیر نظر دارد.

البخیتی افزود: «اسرائیل و آمریکا امروز می‌دانند که هر گونه حماقتی از جانب آن‌ها به خصوص در لبنان به جنگ فراگیر منطقه‌ای منجر خواهد شد و ورود اسرائیل به جنگ در لبنان موجب انفجار منطقه می‌شود که به نفع رژیم اشغالگر نیست.»

به گفته این شخصیت یمنی، هماهنگی بالایی میان کشورهای محور مقاومت از جمله گروههای مقاومت فلسطینی وجود دارد و اکنون نیز بازگشت روابط میان حماس و سوریه موجب عصبانیت برخی شده است.

البخیتی تأکید کرد: «آن‌چه برای صنعاء اهمیت دارد، حمایت از همه جنبش‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس بدون هیچ چشم داشتی است و اکنون نیاز کشورهای متجاوز به آتش‌بس بیش از نیاز یمن به آن است.»

 

این عضو ارشد انصارالله یمن افزود: «هدف کشورهای متجاوز از آتش‌بس این است که وارد مرحله نه صلح و نه جنگ شویم. اکنون یمن توانایی نظامی برای نابودی زیرساخت‌های نفتی در عربستان سعودی و امارات  تعطیلی بنادر و فرودگاهایشان دارد.»

«اسامه حمدان» عضو ارشد حماس نیز امروز در واکنش به سخنان شامگاه چهارشنبه سید حسن نصرالله گفت که آنچه سید حسن نصرالله اعلام کرد مبتنی بر پایه‌های محکم دستاوردهاست و تثبیت معادلات جدید به دست مقاومت را منعکس می‌کند.

حمدان ادامه داد، مقاومت قادر به تحقق دستاوردهای جدید و تحمیل واقعیتی است که خواهان آن است حتی اگر قیمت آن برای برخی بالا باشد.

وی تصریح کرد: از جمله معادلات مقاومت این است که اشغالگر نمی‌تواند (امنیت) کسی را تضمین کند زیرا اصلا نمی‌تواند امنیت خود را تضمین کند (چه برسد به طرف دیگری).

سخنرانی دیشب نصرالله شامل چند محور از جمله شکست طرح خاورمیانه جدید، سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی، جنگ روسیه و اوکراین و ترسیم مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی بود.

سید حسن نصرالله در بخشی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «از جمله درس‌ها و عبرت‌هایی که باید از جنگ سی‌وسه‌روزه بگیریم این است که مردم جنوب پذیرای مقاومت هستند و تشکیلات مقاومت و امکانات آن‌، بیش از هر زمان دیگری است. روحیه مقاومت وجود دارد و مردم و جغرافیای منطقه با این مقاومت همراه هستند و خداوند نیز در آغاز و انجام کار با این مقاومت است. مقاومت تنها قدرتی است که لبنان برای گرفتن حق نفتی و گازی خود آن را در اختیار دارد.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: «ما به دشمن می‌گوییم که دست از پا خطا نکند و به هوکشتاین و آمریکایی‌ها نیز می‌گوییم که لبنانی‌ها را فریب ندهید. پیام پهپادها رسید. این معادله را ثبت کنید: «کاریش» و پس از «کاریش» و پس از پس از «کاریش». ما تمام میدان‌ها، چاه‌ها و سکوهای نفتی در امتداد مرز فلسطین را زیر نظر داریم. اگر به دنبال این هستید که این کشور از حقوق خود استفاده نکند، هیچ کس قادر به استخراج نفت نخواهد بود.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول