اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اوج بحران در انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا/ AFC تنها یک گزینه روی میز دارد!

تنها یک گزینه روی میز AFC برای انتخاب میزبان جام ملت های آسیا 2023 وجود دارد.

اوج بحران در انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا/ AFC تنها یک گزینه روی میز دارد!

به گزارش خبرگزاری فارس، انصراف چین از میزبانی جام ملت های آسیا 2023 کنفدراسیون فوتبال آسیا را دچار بحران کرده و یک سال مانده به آغاز این مسابقات بزرگ فوتبالی باید میزبان جدیدی انتخاب شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا ماه گذشته با انتشار بیانیه ای از فدراسیون های اعضای مشتاق برای میزبانی از جام ملت های آسیا 2023 خواست تا پرونده نامزدی شان را ارائه دهند.

*عدم استقبال برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا 2023

استقبال کم فدراسیون های فوتبال آسیا برای میزبانی از این تورنمنت به دلیل کمبود زمان باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مدت 2 هفته زمان کاندیداتوری برای میزبانی از جام ملت ها را تمدید کند.

مهلت نهایی AFC برای میزبانی از جام ملت های آسیا 2022 امروز(15 جولای) به پایان می رسد اما خبر ناامید کننده برای کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که کاندیدای جدیدی برای میزبانی از این تورنمنت پا پیش نگذاشت.

*انصراف ژاپن و استرالیا دست AFC را بست

خبر بدتر این است که 2 فدراسیون فوتبال از 3 کاندیدای میزبانی از جام ملت های آسیا 2023 از این رقابت کنار کشیدند.

فدراسیون فوتبال استرالیا هفته گذشته اعلام کرد به دلیل همزمانی جام ملت های آسیا 2023 با جام جهانی فوتبال بانوان به میزبانی استرالیا، این کشور نمی تواند میزبان رقابت های آسیایی باشد.

از طرف دیگر فدراسیون فوتبال ژاپن یکی از دیگر از نامزدهای میزبانی از جام ملت های آسیا 2023 به نوعی خودش را از این رقابت کنار کشید و رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن میزبانی این کشور از این تورنمنت فوتبالی را دور از انتظار دانست.

*کره جنوبی میزبان اجباری جام ملت های آسیا

تنها نامزد باقی مانده برای میزبانی از جام ملت های آسیا 2023 کره جنوبی است. AFC تنها یک گزینه پیش روی خود دارد تا مسابقات جام ملت ها را در موعد مقرر برگزار کند.

کشورهای غرب آسیا و عربی هیچکدام برای میزبانی از جام ملت های 2023 اقدام نکردند. قطر چون درگیر برگزاری جام جهانی 2022 است پا پیش نگذاشت. عربستان به دلیل زمان کم باقی مانده وارد این رقابت نشد و تمام هدف خود را برای میزبانی از جام ملت های آسیا 2027 گذاشته است و یکی از رقبای اصلی ایران برای میزبانی از این تورنمنت است.

در شرایط کنونی امروز زمان کاندیداتوری میزبانی از جام ملت های آسیا 2023 بسته می شود و تنها گزینه روی میز AFC برای برگزاری این رقابت ها کره جنوبی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول