اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حکمتیار: دادگاه لاهه جنایات نظامیان انگلیس در افغانستان را بررسی کند

رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت: دادگاه لاهه باید جنایت جنگی نظامیان انگلیس و نیروهای خارجی در افغانستان را بررسی و عاملان آن را محاکمه کند.

حکمتیار: دادگاه لاهه جنایات نظامیان انگلیس در افغانستان را بررسی کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت که دشمنان به دنبال دامن زدن به جنگ مذهبی در افغانستان هستند و به همین دلیل به ترور علمای دین دست می‌زنند.

رهبر حزب اسلامی در اظهاراتی در کابل از طالبان خواست تا عاملان ترور علمای دین را به سزای عمل خود برسانند.

وی همچنین در واکنش به جنایت جنگی نیروهای انگلیسی در افغانستان از دادگاه لاهه خواست تا نیروهای خارجی که در کشتار غیرنظامیان افغانستان دست داشتند را به صورت دقیق بررسی و این افراد را محاکمه کند.

پیش از این بی‌بی‌سی گزارشی در خصوص جنایت جنگی نیروهای ویژه انگلیس در زمان جنگ ناتو در افغانستان منتشر کرده است.

براساس تحقیقات این شبکه انگلیسی، مأموران ویژه‌ ارتش انگلیس «SAS» در زمان جنگ افغانستان بارها زندانیان و مردان غیرمسلح را به قتل رسانده و مرتکب جنایت جنگی در این کشور شدند.

بی‌بی‌سی گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش انگلیس در سال 2010  طی عملیات شبانه اقدام به قتل 54 زندانی و غیرنظامیان بازداشت شده به صورت غیرقانونی کردند. 

این رسانه انگلیسی از مکان این عملیات گزارشی نداده، اما ارتش انگلیس در دوران جنگ ناتو  در هلمند در جنوب افغانستان مستقر بوده و عملیات خود را در این ولایت انجام می‌داد.

بی بی‌سی در گزارش خود شواهدی از زبان سربازان سابق نیروهای ویژه  ارائه کرده و گفته است که این نظامیان به قتل افراد غیرنظامی در طول عملیات شبانه اعتراف کردند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول