اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سواد رسانه‌ای

یکی از راه‌های «بازسازی انقلابی و عقلانی ساختار فرهنگی و رسانه‌ای» کشور که مسیر پر فراز و نشیبی را هم طی کرده، افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه است.

سواد رسانه‌ای

فارس پلاس؛ شبکه‌های اجتماعی: وحید عظیم‌نیا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «هیچ‌کس همه داستان را برای شما تعریف نمی‌کند»؛ این شاید حقیقی‌ترین حقیت است. غالباً در رسانه‌ها حقیقت گزینشی منتقل می‌‌شود. باید به این باور رسید که در عصر حاضر، رسانه‌ها به یک مؤلفه مهم و مؤثر تبدیل شده‌اند و به تبع تهدیدها و فرصت‌های قدرتمند دارند چه آنکه ذات رسانه پدیده‌ای پرقدرت از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، پس رسانه‌های یک کشور - به‌معنی واقعی کلمه رسانه - در اصلاح امور نقش پر رنگی می‌توانند داشته باشند؛ از این رو یکی از راه‌های «بازسازی انقلابی و عقلانی ساختار فرهنگی و رسانه‌ای» کشور که مسیر پر فراز و نشیبی را هم طی کرده، افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه است.

می‌دانیم در پیروزی انقلاب ۵۷ عوامل زیادی دخیل بودند، اما یکی از ابزارهایی که انقلابیون و رهبران فکری انقلاب به درستی از آن برای تحقق اهداف خود استفاده کردند رسانه‌های سنتی آن دوره بود. در عصر ارتباطات کارکرد مثبت رسانه‌ها در رسیدن به مقصد مطلوب بسیار ملموس است و به همان اندازه آسیب‌های آن به قدری جدی هستند که ناخدای باخدای انقلاب بر «مقابله با امواج تحریف، پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور، جهاد تبیین و اصلاح هندسۀ رسانه‌ای و فرهنگی» تاکید داشته‌اند.

انقلاب اسلامی که خود با بهره‌گیری از رسانه‌های سنتی به پیروزی رسید، برای ادامه این مسیر و تحقق این مسیر به همراهی و همفکری اصحاب رسانۀ آگاه نیاز دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول