اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تبلیغ خزنده هم‌جنس‌گرایی در انیمیشن‌ها

اکثر سریال‌های به‌وضوح مبلغ و قبح‌زدا از همجنسگرایی را با دوبله و‌ زیرنویس و کمی - فقط کمی- سانسور در شبکه‌های نمایش خانگی در اختیار نوجوانان و مردم کشورمان می‌بینیم.

تبلیغ خزنده هم‌جنس‌گرایی در انیمیشن‌ها

فارس پلاس؛ شبکه‌های اجتماعی: عاطفه شریعتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تا چند سال پیش میان سریال‌های هالیوودی، بودند کارگردان‌هایی که احساس وظیفه می‌کردند یکی دو تا شخصیت فرعی را با احتیاط همجنس‌گرا نشان دهند و دست به عصا و با احتیاط ذائقه‌ی مخاطب را عادت دهند.

تا چندین سال پیش همجنس‌بازها در فیلم‌ها، اغلب آسیب‌دیده در کودکی بودند و برای اینکه مای بیننده دوستشان داشته باشیم، می‌پذیرفتیم در کودکی توسط پدری، برادری به آن‌ها تعرض شده و حالا حق دارند به جنس موافق روی بیاوردند...

طبق قاعده‌ی مشخص و محتوی اما قدم به قدم به جایی رسیده‌اند که شخصیت‌های اصلی داستان در سنین مختلف نوجوان، میانسال و حتی پیرمردان و پیرزنان همجنسگرا را در سریال‌هایشان بچپانند و ملت را هم تشویق کنند به تمایلات‌شان احترام بگذارند. همکلاسی و فرزند و دوست همجنس‌بازتان را بپذیرید و‌ با شجاعت میان خانواده‌ی سنتی یا همکاران و جامعه‌، انحراف - یا از نظر آن‌ها تمایلات به‌حقشان - را فریاد بزنید.

کودکان شاید در این وانفسای همه‌چیز فدای لذت و پول، کمی از شانس حفاظت بیشتری برخوردار بودند و انیمیشن قدری عقب‌تر از این فضا پیش می‌رفت. حتی سالی که والت دیزنی میکی‌موس و دانلداک را به‌عنوان رفقای همجنس‌گرای هم اعلام کرد، انزجار و واکنش‌های عمومی قدری خیالمان را راحت کرد. حالا اما با دوبله‌ی فارسی کارتن والت دیزنی با صحنه‌های روشن و واضح مواجهیم.

از طرفی دیگر اکثر سریال‌های به‌وضوح مبلغ و قبح‌زدا از همجنسگرایی را با دوبله و‌ زیرنویس و کمی - فقط کمی- سانسور در شبکه‌های نمایش خانگی در اختیار نوجوانان و مردم کشورمان می‌بینیم.

می‌توانم این یادداشت را با فریاد وا مسئولان چه نشسته‌اید و به دادمان برسید و درخواست کمپین و امضا و ... به پایان ببرم، که در نهایت خوش‌بینی منجر شود به عذرخواهی و قدری، فقط قدری سانسور بیشتر برای بازه‌ای کوتاه!

اما سؤال مهم‌تری دارم:
قانون و ساترا و مسئولان چقدر می‌توانند از کودکان و نوجوانان ما و خود ما محافظت کنند؟ شاید خودمان باید از خودمان محافظت کنیم...

این جنگ نابرابر در نهایت برنده‌اش کیست؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول