اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کردند

«آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان و «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در پایتخت گرجستان با هم دیدار کردند.

وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تبادل نظرها درباره حل اختلافات ایروان و باکو بعد از جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی ادامه دارد، گرجستان از دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان میزبانی کرد.

منابع رسانه‌ای از تفلیس پایتخت گرجستان خبر دادند، این کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان از دیدار وزرای خارجه ایروان و باکو میزبانی کرد.

طبق گزارش‌ها، دیدار «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان و «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به میزبانی «ایلیا دارچیاشویلی» همتای گرجستانی آنها انجام شده است.

به گزارش وبگاه خبری «آپا» جمهوری آذربایجان، وزیر خارجه گرجستان در توضیح کوتاهی درباره این نشست گفت: «امروز، روز خاصی در گرجستان است چرا که تفلیس در حال میزبانی از یک گفت‌و‌گوی مهم است که بین دو همسایه ما آغاز شده است».

ایلیا دارچیاشویلی اعلام کرد، فرایند گفت‌و‌گو بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از اهمیت خاص برخوردار است چرا که در نتیجه تلاش‌های مشترک آنها خواهان حصول به صلح و امنیت برای کل منطقه هستند.

وزیر خارجه گرجستان افزود: «مایلم از همتایانم به خاطر اعتمادشان تشکر ویژه کنم، اعتماد آنها به دولت ما نیز بسیار مهم است. علاوه بر این، برگزاری گفت‌و‌گوی مذکور در تفلیس گرجستان بسیار حیاتی است.  تفلیس برای قرن‌ها همیشه مکانی بوده است که تصمیمات مهمی در آن گرفته شده است و این گفت‌و‌گو ادامه مهم آن است».

دیدار دیپلمات‌های ارشد ایروان و باکو در شرایطی انجام شده که مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی هفته‌های اخیر بارها ضمن هشدار درباره احتمال تشدید درگیری‌ها، از آمادگی برای گفت‌و‌گو به منظور عادی‌سازی روابط صحبت کرده‌اند.

هفته گذشته «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان، ادعاها مبنی بر به بن بست رسیدن مذاکرات ارمنستان و  جمهوری آذربایجان و خطر جنگ جدید را رد کرد.

این اتهامات پس از شکست جمهوری آذربایجان در دیدار برنامه ریزی شده بین گریگوریان و یکی از دستیاران ریاست جمهوری جمهوری  آذربایجان مطرح شد. عدم اطلاع از جلسات بعدی کمیسیون‌های تعیین حدود مرزها نیز به بروز این ادعاها کمک کرده است.

دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت: «نه، نمی‌گویم که مذاکرات به بن بست رسیده است. اولین جلسه کمیسیون‌های تعیین حدود در مرز برگزار شد. جلسات بعدی باید در مسکو و بروکسل برگزار شود و امیدواریم به زودی توافق حاصل شود و جلسات برگزار شود.

آرمن گریگوریان افزود: «آنچه از قبل برنامه ریزی شده بود انجام خواهد شد. شما می‌دانید که جلسه معاونان نخست وزیر در "سن پترزبورگ" برای رفع انسداد ارتباطات برگزار شد. مذاکرات همچنان ادامه دارد. امیدوارم بتوانم در آینده نزدیک با دستیار ریاست جمهوری آذربایجان دیدار کنم. دستور کار آن جلسه در حال بررسی است».

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول