اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کرمانی‌مقدم: فدراسیون فوتبال تیم ملی را به حاشیه برد/ مربی حرفه‌ای قول صعود در جام جهانی نمی‌دهد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال ما مدیریت ندارد و خودش تیم ملی را به حاشیه برد.

کرمانی‌مقدم: فدراسیون فوتبال تیم ملی را به حاشیه برد/ مربی حرفه‌ای قول صعود در جام جهانی نمی‌دهد

مرتضی کرمانی مقدم در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد بلاتکلیف بودن تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: همیشه تیم ملی ما بلاتکلیف بوده است. البته در این وضعیت مقصر صددرصد را فدراسیون فوتبال می‌دانم که مدیریت ندارد. هر کسی هر چیزی می‌گوید، مسئولان فدراسیون بی‌ثبات ما قبول می‌کنند. ابتدا باید تکلیف فدراسیون را مشخص کرد و سپس سراغ تیم ملی رفت. اکنون که چنین اتفاقی نیفتاده کمیته فنی در رد صلاحیت اسکوچیچ اشتباهی بزرگ کرد.

وی افزود: کمیته فنی نظرش را اعلام کرده اما اگر فدراسیون اسکوچیچ را بردارد یا برندارد به این دلیل که همه چیز به هم خورده فرقی به حال تیم ملی نمی‌کند. برخی بازیکنان موافق و برخی دیگر مخالف این مربی هستند در شرایطی که بازیکن حق ندارد در این مورد صحبت کند. او باید کارش را  انجام بدهد اما نمی‌دانم چگونه به خود چنین اجازه‌ای می‌دهند. البته بازیکنان مقصر نیستند. اگر به من هم بگویند بیا و در مورد سرمربی تیم ملی نظر بده قطعاً این کار را می‌کنم. این مشکل هم به فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد. 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: حتی اگر قرار باشد اسکوچیچ در تیم ملی بماند، با توجه به این جمع از مخالفان و موافقان مگر می‌تواند تیم را جمع کند؟ کار خیلی سختی برای جمع کردن تیم دارد. از اول موافق انتخاب این مربی نبودم اما تصور کنید در این وضعیت می‌خواهیم یک مربی دیگر را جایگزین اسکوچیچ کنیم. مربی جدید برای کار کردن چقدر وقت دارد؟ در این حالت حفظ اسکوچیچ بهتر است. هر چند شاید مشکلاتی پیش بیاید.

کرمانی مقدم با اشاره به مطرح شدن گزینه‌هایی مثل علی دایی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام برای سرمربیگری تیم ملی توضیح داد: بعید است دایی سرمربیگری تیم ملی را قبول کند. اگر قلعه‌نویی و نکونام هم به این تیم بیایند در این مدت کوتاه چه کاری می‌توانند انجام بدهند؟ خود فدراسیون تیم را به حاشیه و مشکلات برد به همین دلیل باید بی‌خیال این جام جهانی شویم. 

وی در مورد اینکه آیا با مربی خارجی خوب می‌توانیم به جایی برسیم، خاطرنشان کرد:‌ مربی ایرانی که بازیکنان را می‌شناسد برای جمع کردن تیم مشکل دارد. در این وضعیت مربی خارجی چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟ اگر قرار بود یک خارجی بیاورند همین اسکوچیچ را نگه می‌داشتند.کار تیم ملی همین الان تمام شده و نباید به آن امیدوار ماند مگر اینکه معجزه‌ای اتفاق بیفتد. 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در مورد اینکه اسکوچیچ مدعی شده اگر بماند تیم ملی را به دور دوم جام جهانی می‌برد، پاسخ داد: این هم ضعف یک مربی است. هرچند خودم موافق حضور اسکوچیچ هستم و اعتقاد دارم نباید او را بردارند اما در این وضعیت نباید قول بدهد که تیم را به دور دوم جام جهانی می‌برم. مگر می‌توان از همین حالا چنین پیش‌بینی کرد؟ مربی حرفه‌ای هیچ وقت چنین قولی نمی‌دهد. شاید بگوید سعی خود را می‌کنم اما وقتی اسکوچیچ چنین حرفی می‌زند یا اعتماد به نفس خیلی بالایی دارد یا خیلی رؤیایی فکر می‌کند. اگر خودش بماند احتمال دارد از جام جهانی با کسب یک مساوی بازگردیم اما در غیر این صورت یک امتیاز هم نمی‌گیریم و با سه باخت متوالی جام را ترک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول