اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شبکه‌های مخابراتی را سوئیچ‌های ایران‌ساخت توسعه داد

برای گسترش و مدیریت شبکه از تجهیزاتی نظیر سوئیچ و مسیردهنده استفاده می شود که در سازمان ها، ادارات و شرکت ها به کار می‌رود.

شبکه‌های مخابراتی را سوئیچ‌های ایران‌ساخت توسعه داد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معوانت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید جعفر سیدی مدیرعامل شرکت تحقیق و توسعه ارتباط با اشاره به این که جهت برقراری ارتباط و راه اندازی شبکه یک مجموعه حتما نیاز به یک یا چند سوئیچ سخت افزاری است، گفت: سیستم سوئیچ اطلاعات در بستر شبکه به جای ارسال به تمامی دستگاه های موجود در شبکه، داده را برای مقصد مربوطه ارسال می کند که این امر سبب کاهش چشمگیر ترافیک در شبکه می شود.

کاهش ترافیک شبکه با استفاده از سوئیچ

سوئیچ در لایه دوم شبکه کار می ‌کند و به این وسیله اطلاعات و دیتاهای بسته بندی شده را دریافت می ‌کند و از طریق درگاه ها یا همان جایگاه هایی که دارد، بسته های دریافت شده را به سمت مقصد و درگاه خروجی ارسال می‌ کند. این امر باعث مدیریت شبکه و وصل تمامی نودها به هم می‌ شود.

نخستین و اصلی ترین مزیت استفاده از سوئیچ ارتباط سیستم ها و وصل شدن آن ها به یکدیگر است. با استفاده از سوئیچ می ‌توانید تعداد زیادی کاربر را به هم وصل کنید. فقدان سوئیچ در شبکه سبب می شود تا هر دستگاهی اطلاعاتش را بر روی شبکه ارسال کرده که سبب می شود  تا ترافیک بیش از اندازه زیاد شود و افت سرعت در انتقال اطلاعات صورت گیرد. همچنین سوئیچ میزان استفاده از شبکه را کنترل می کند و سرعت انتقال اطلاعات در شبکه های محلی را ارتقا می دهد.

صادرات سوئیچ به کشورهای دیگر

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: صادرات سوئیچ با موفقیت به کشور سوریه در حال انجام است و این ظرفیت وجود دارد تا مشتریان خارجی دیگر نیز جذب شوند زیرا سوئیچ های ایران ساخت از کیفیت مشابه نمونه خارجی برخوردار هستند و قیمتی معادل یک سوم آن ها دارند.

تولید سوئیچ ایران ساخت سبب شد تا حدود 15 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شود که در این عرصه کاملا از دانش بومی و از فارغ التحصیلان داخلی بهره گرفته شده است.

هم اکنون مجموعه های بزرگی نظیر شرکت مخابرات ایران نیز از سوئیچ های تولید شده در شرکت تحقیق و توسعه ارتباط استفاده می‌کنند و در صورتی که حمایت ها تداوم یابد می توان نیاز کشور در این عرصه را به صورت کامل برطرف کرد و مانع خروج ارز از کشور شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول