اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش انگلیس: تهاجم روسیه کاهش مقیاس و دامنه داشته است

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای اینکه عملیات تهاجمی روسیه همچنان از نظر دامنه و مقیاس کاهش یافته است، گفت نبرد در غرب لیسیچانسک بر سیوِرسک متمرکز شده است.

ارتش انگلیس: تهاجم روسیه کاهش مقیاس و دامنه داشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت ۱۴۲ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با رژیم کی‌یف، لندن از کاهش مقیاس و دامنه این عملیات خبر می‌دهد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس روز شنبه گفت: «عملیات تهاجمی روسیه همچنان از نظر دامنه و مقیاس کاهش یافته است و نبرد در غرب لیسیچانسک بر سیوِرسک و باخموت متمرکز شده است. این در حالی است که روسیه ادعا می‌کند اوایل هفته وارد حومه شهر سیورسک شده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «روسیه قبلاً ادعاهای نادرست و گمراه‌کننده‌ای درباره موفقیت خود در نبرد با اوکراین داشته است. این احتمالاً حداقل تا حدی با هدف نشان دادن موفقیت به مخاطبان داخلی و تقویت روحیه نیروهای جنگنده است».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «دفاع نیروهای اوکراینی از زمان تسلیم لیسیچانسک و کوتاه شدن خط دفاعی آنها در دفع حملات روسیه موفق بوده است».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «این امکان تمرکز نیرو و آتش در برابر کاهش حملات روسیه را فراهم کرده است و در کاهش شتاب روسیه موثر بوده است».

پیش از این، اداره نظامی-مدنی منطقه خِرسون در شرق اوکراین گفته بود در پی حمله موشکی نیروهای کی‌یف به انبارهای حاوی مواد شیمیایی، صدها آپارتمان تخریب شده و تلفات زیادی وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول