اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وهابیت تلاش دارد اصل واقعه غدیر را حذف کند/ سند حدیث غدیر تدوین شود

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: وهابیت در این سال‌ها تلاش دارد اصل واقعه غدیر را منکر و حذف کند و در این راستا باید سند حدیث غدیر تدوین شود.

وهابیت تلاش دارد اصل واقعه غدیر را حذف کند/ سند حدیث غدیر تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم امروز در همایش حج محور وحدت امت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار کرد: متاسفانه در این سال‌ها بعد از حادثه منا، نام و یاد شهدای منا و حادثه تلخ منا در ایام حج سال ۹۵ کمتر پرداخته شده و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که حادثه منا نباید فراموش شود این همایش برگزار شد.

وی تصریح کرد: بی‌لیاقتی کشور عربستان به عنوان میزبان حجاج در آن حادثه ثابت شد و هدف ما از برگزاری این همایش صرفا ابراز همدردی با خانواده شهدای منا نبوده بلکه روشنگری حادثه منا در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اخلاقی آن است که باید پرداخته شود.

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور با اشاره به دهه ولایت و امامت و ایام عید قربان و غدیر  خاطرنشان کرد: عید قربان عید مقابله با نفس بوده که انسان می‌بایست برای رسیدن به سعادت و نزدیک شدن به خداوند این زنجیرها و گره‌ها را باز کرده و خود را از نفسانیت نجات داده و رها کند.

وی ادامه داد: مسئله غدیر به یک معنا مسئله اسلام بوده و تنها مربوط به شیعه نیست و اگر حقیقت غدیر درست تبیین شود وحدت‌آفرین خواهد بود.

دیلم گفت: متاسفانه وهابیت در این سال‌ها تلاش دارد تا واقعه غدیر را منکر شده و حذف کند در صورتی که واقعه غدیر تا جایی که پیامبر اسلام (ص) امام علی(ع) را به عنوان ولی و رهبر تعیین می‌کند در نقل های تاریخی و اسناد شیعه و سنی مود تایید و قبول بوده و تنها در مورد جانشین پیامبر اکرم (ص) و دوست داشتن اختلاف‌نظر است.

وی بیان کرد: مسلمانان شیعه و سنی در اینکه امام علی (ع) اولین مسلمان، جزو صحابه پیامبر اکرم(ص) و داماد ایشان بوده نقطه مشترک داشته و می‌توانیم طبق نگاه رهبر انقلاب اسلامی، موضوع غدیر را به عنوان وحدت بین مسلمانان قرار دهیم.

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور ابراز کرد: سند حدیث غدیر در راستای توطئه‌های وهابیت باید تدوین و نشر داده شود تا وهابیت و دشمنان نتوانند موضوع مهم غدیر را طی سال‌های آینده حذف کرده و منکر شوند.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات که مورد تاکید امامین انیلاب نیز بوده وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی است و این وحدت در این سال‌ها سبب شده تا توطئه و طراحی نقشه دشمنان در حیاط خلوتشان با موضوع اختلاف بین مذاهب و شکاف بین شیعه و سنی نقش بر آب شود.

* ۱۲ کاروان حجاج گلستان از سوم مردادماه  به ایران اعزام می‌شوند
جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان گفت: حجاج گلستانی از سوم تا پنجم مردادماه طی هفت پرواز به گلستان باز خواهند گشت.

سیدحسین میرآئیز اظهار کرد: امسال سهمیه حج به یک سوم کاهش یافت و یک میلیون زائر خانه خدا  ایرانی به مناسک حج دعوت شده و علیرغم این کاهش تعداد ۳۳۹ هزار و ۵۰۰ گلستانی عازم مناسک حج شدند.

وی تصریح کرد: این تعداد در قالب ۱۲ کاروان شامل ۹ کاروان اهل سنت و سه کاروان اهل شیعه از هشتم تیرماه طی هفت پرواز به عربستان اعزام شدند.

جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه حج ظرفیت‌های بسیار عظیم فارغ از ملیت، مذهب، قوم و نژاد نهفته و می‌بایست از این ظرفیت به نحو شایسته در راستای وحدت امت اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده استفاده کرد.

وی گفت: حجاج گلستانی از سوم تا پنجم مردادماه طی هفت پرواز به استان گلستان و به آغوش خانواده خود باز خواهند گشت.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول