اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز نخستین جشنواره قرآنی حکیم الهی قمشه‌ای در شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: نخستین جشنواره قرآنی با نام حکیم الهی قمشه‌ای در شهرضا افتتاح شد و بیش از هزار نفر در این جشنواره ثبت‌نام کردند.

آغاز نخستین جشنواره قرآنی حکیم الهی قمشه‌ای در شهرضا

سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی حکیم الهی قمشه‌ای در شهرضا اظهار داشت: امروز تنها راه نجات عالم بشریت قرآن است، گرو‌های سلفی و تکفیری در سال‌های اخیر به نام دین دست به جنایات بسیاری زدند و اینجا قدر امامان همام(ع) در تفسیر قرآن مشخص می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم مفسران قرآنی در جامعه گفت: شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های بزرگ و با فرهنگ غنی قرآن‌پژوهی است و حکیم الهی قمشه‌ای یکی از مفسران بزرگ قرآنی این شهر است که از محضر امام خمینی(ره) و علامه طباطبائی بهره برده است.

جعفری با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف باید از قرآن‌پژوهی استفاده کرد، افزود: در شهرضا برای نخستین بار با همت گروه‌های مردمی این جشنواره قرآنی شکل گرفت، این طرح در قرارگاه فرهنگی شهرضا ارائه و مصوب شد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه هر کجا از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های فرهنگی و عقیدتی استفاده کردیم سربلند بودیم، بیان کرد: اولین جشنواره قرآنی با نام حکیم الهی قمشه‌ای در شهرضا افتتاح شد و بیش از هزار نفر در این جشنواره ثبت‌نام کردند که این موضوع نشان‌دهنده تشنگی نسبت به معارف قرآنی است.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، ادامه داد: با هدف استعدادیابی و رشد فرهنگ و غیرت دینی چنین جشنواره‌هایی باید در شهرضا ادامه داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه این جشنواره دارای سه مرحله آزمون مقدماتی همراه با برگزاری کارگاه، آزمون نیمه‌نهایی و برگزاری کارگاه و در نهایت آزمون نهایی است، اضافه کرد: جشنواره حکیم الهی قمشه‌ای در چهار بخش قرآنی، هنری، رسانه‌ای و فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود، بخش قرآنی شامل تفسیر، قرائت ترتیل، حفظ، فرازخوانی و تصحیح قرائت نماز است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه امروز تنها راه علاج دردهای جامعه دینی بازگشت به مکتب قرآن است و استفاده از علمایی که در تفسیر قرآن راه صلاح و فلاح جامعه را به ما نشان دهند، خاطرنشان کرد: این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم با همراهی مردم سال به سال جشنواره‌های دینی و عقیدتی با شکوه بالاتری برگزار شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول