اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هادی ساعی: برای رسیدن به المپیک مسیر سختی در پیش داریم/استعدادیابی کودکان بی‌سرپرست دنبال می‌شود

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص استعدادیابی بین کودکان بی‌سرپرست گفت: چند روز پیش تفاهم‌ نامه‌ای را با شیرخوارگاه آمنه امضا کردیم تا بتوانیم با همکاری این مجموعه بحث استعدادیابی بین کودکان بی‌سرپرست را دنبال کنیم.

هادی ساعی: برای رسیدن به المپیک مسیر سختی در پیش داریم/استعدادیابی کودکان بی‌سرپرست دنبال می‌شود

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: اولین رویدادی که در تقویم مسابقات فدراسیون وجود دارد مسابقات کشور‌های اسلامی است که از  ۵ شهریورماه به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود و ما هم تیم ملی امید را به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: اعزام تیم امید به مسابقات مذکور به این معنی نیست که سطح مسابقات پایین است بلکه این رقابت‌ها نوعی مسابقات جهانی کوچک محسوب می‌شود، در این دوره هم کشور‌هایی مانند ازبکستان، اردن، مصر، تونس، آذربایجان که حرفی برای گفتن در تکواندو دارند شرکت می‌کنند. هدف ما از اعزام تیم ملی امید این است که تکواندوکاران شانس خود را برای حضور در مسابقات بزرگ محک بزنند.

ساعی تصریح کرد: همزمان با مسابقات کشور‌های اسلامی رقابت‌های قهرمانی نونهالان و نوجوانان جهان به میزبانی بلغارستان از تاریخ ۶ الی ۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود. بعد از این رقابت‌ها، مسابقات گرندپری پاریس را در تقویم داریم و ورزشکارانی که سهمیه حضور در این تورنومنت را دارند اعزام خواهند شد.

رئیس فدراسیون تکواندو در جواب این سوال که آیا ایران برای میزبانی از مسابقات برنامه‌ای دارد، پاسخ داد: ما درخواست خود را برای میزبانی مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای ارسال کرده‌ایم که هنوز پاسخی به ما نداده‌اند، البته در آخرین دیداری که با آقای چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو داشتم ایشان پیشنهاد دادند که مسابقات کشور‌های اسلامی در ایران برگزار شود، میزبانی از مسابقات جهانی با توجه به شرایطی که کشور دارد کار را برای ما سخت می‌کند.

وی در خصوص این سوال که بحث استعدادیابی از کودکان بی‌سرپرست در چه وضعیتی است، بیان کرد: برای مسئله استعدادیابی بین کودکان بی‌سرپرست چند روز پیش تفاهم‌نامه‌ای را با شیرخوارگاه آمنه امضا کردیم که آنان یک سالن مناسب را به ما پیشنهاد بدهند و ما آنجا را تجهیز کنیم، البته یک مربی کاربلد و حرفه‌ای را هم برای این کار انتخاب کرده‌ایم. پرداختن به این دست از مسائل بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی ما است که باید به آن بپردازیم.

رئیس جدید فدراسیون تکواندو در رابطه با وضعیت تیم ملی برای حضور در المپیک۲۰۲۴ عنوان کرد: تیم ملی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرایط سختی را در پیش رو دارد، همه ما می‌دانیم که المپیک برای کشور‌ها بسیار حائز اهمیت است و همه تیم‌ها با تمام قوا در این آوردگاه جهانی حاضر می‌‌شوند.

ساعی افزود: برای حضور در المپیک نیازمند این هستیم که در همه مسابقات شرکت کنیم و مدال بیاوریم تا بتوانیم سهمیه حضور را کسب کنیم، در فدراسیون تکواندو به همراه مربیان و ورزشکاران تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با بهترین تکواندوکاران در المپیک شرکت کنیم.

وی در خصوص تعامل فدراسیون تکواندو با وزارت ورزش و جوانان گفت:  به هرحال وزارت ورزش نهاد بالادستی ما است و باید با توجه به قوانین با آنها تعامل داشته باشیم، متاسفانه هنوز قرارداد مختص به بودجه فدراسیون را امضا نکرده‌ایم البته قرار بود هفته قبل از کار انجام شود که بنا به دلایلی لغو شد.

رئیس فدراسیون تکواندو ایران ادامه داد: برای داشتن تعامل با وزارت ورزش اولین گام مربوط به مسائل مالی است، امیدواریم به زودی تکلیف بودجه اختصاص داده شده به فدراسیون تکواندو مشخص شود تا ماهم بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم.

ساعی در پایان اظهار کرد: قیمت بالای تجهیزات و تورمی که در کشور به وجود آمده، هزینه تیم‌های ملی را بالا برده است و بودجه‌ای که از طرف وزارت ورزش در نظر گرفته می‌شود کفایت هزینه‌ها را نمی‌دهد به همین خاطر به دنبال حامی مالی خواهیم بود تا تیم‌های ملی قدرتمند‌تری در ایران داشته باشیم.

گفت‌وگو: مهدی حاجیلو

انتهای پیام/۷۸۰۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول