اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری برای دانش آموزان در اولین تابستان قرن

شهردار منطقه ۱۳ تهران از اجرای برنامه های اوقات فراغت با محوریت مدارس همزمان با اولین تابستان قرن برای دانش آموزان خبر داد.

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری برای دانش آموزان در اولین تابستان قرن

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه  13 تهران،  درباره برنامه‌های شهرداری در زمینه اوغات فراغت کودکان و نوجوانان اظهارداشت: چگونگی گذران اوقات فراغت، بازتابی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع است که استفاده مطلوب از این اوقات می‌تواند تأثیر مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد داشته باشد که در این راستا با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه، ۳۰ مدرسه به عنوان پایگاه تابستانی تعیین شدند. 

وی به اجرای برنامه تئاتر شهر اشاره کرد و افزود: این برنامه با محوریت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت موضوعات فرهنگ سازی عدم مصرف دخانیات، آگاه سازی در مورد مواد مخدر، کنترل خشم ،  رفتارهای ناسالم و آسیب های اجتماعی نو ظهور، اخلاق و آداب شهروندی، سبک زندگی اسلامی، ایرانی، حقوق و تکالیف شهروندی، ترافیک و آلودگی هوا و محیط زیست و پسماند اجرایی می شود. 

 وی دوره ها و کارگاه های آموزشی با موضوع ایمنی و مدیریت بحران، سلامت، مهارت های شهروندی، حقوق و تکالیف شهروندی،  سبک زندگی اسلامی،  ایرانی، جلسات دانش افزائی اولیا، محیط زیست و پسماند را از دیگر برنامه های اوقات فراغت منطقه اعلام کرد. 

شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه عناوین دیگر برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان است، ادامه داد: تور های علمی، جهادی، تفریحی و تهرانگردی با خانواده در این برنامه گنجانده شده است. 

 علی احمدی در خصوص لیگ ورزشی در مدارس تصریح کرد : یکی از مهم‌ترین مشکلات دانش‌آموزان در شرایط کنونی کم‌تحرکی و احتمال ابتلای دانش‌آموزان به بیماری‌های جسمی و حرکتی است که  برای ارتقای سلامتی و کشف استعدادهای ورزشی این برنامه پیش بینی و به اجرا در می‌آید. 

به گفته وی تهیه و توزیع اقلام آموزشی سلامت محور، اجرای برنامه کودک و نوجوانان مکتب حسین(ع) ، با هم بخوانیم  و جشنواره هنر و مدیریت پسماند از دیگر برنامه های منطقه در فصل تابستان با محوریت مدارس است.

شهردار منطقه۱۳ خاطر نشان کرد: مدارس ابتدایی علوی پسران و دختران، مهرگان، طلوع، هدف برتر، یاس مطهر، ایران سنجش، عماد تهران، والعصر، کانون کوثر، دارالقرآن حرا، شهاب نور، راه زینب(س)، فرزانگان۴، شریف، ۱۷ شهریور، شهید پیچک، شهاب نور، سمیه، پایگاه انقلاب، معصومیه، فجر اسلام، شهدای هفت تیر و فرهنگ به عنوان پایگاه تابستانی میزبان برنامه های آموزش شهروندی منطقه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول