اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز به کار کنفرانس «کریدورهای حمل‌ونقل و ترانزیتی بین المللی: اتصال و توسعه» در ترکمنستان

کنفرانس «کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی: اتصال و توسعه»در «عشق‌آباد» با پیام رئیس جمهور ترکمنستان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار کنفرانس «کریدورهای حمل‌ونقل و ترانزیتی بین المللی: اتصال و توسعه» در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، کنفرانس «کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی بین‌المللی: اتصال و توسعه»در «عشق‌آباد» با پیام رئیس جمهور ترکمنستان آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس «محمد خان چاکیف» مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان، «وادیم زاخارنکو» رئیس هیئت دائمی روسیه در اوراسیا، «دیمیتری شلپاچنکو» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ترکمنستان و «لاریسا کیسلیاکوا» مدیر حمل و نقل و لجستیک در آسیای مرکزی و دیگر مقامات کشورهای خارجی نیز حضور دارند.

در همین راستا و به مناسبت افتتاحیه این مراسم، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی خوشامدگویی به شرکت کنندگان خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم که این نشست مهم در به روز رسانی اتصالات و توسعه کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی در سرزمین مادری بیطرف و مستقل ما اهمیت زیادی خواهد داشت.

 به گفته بردی محمداف، ترکمنستان در چهارراه سودمند آسیای مرکزی و اروپا قرار دارد و رویکردی مسئولانه برای توسعه خدمات حمل و نقل و لجستیک بین کشورهای منطقه و قاره دارد.

این کشور با مدرن سازی پایه های مادی و فنی زیرساخت های حمل و نقل ملی، پتانسیل حمل و نقل و ترانزیت بین‌المللی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: ترکمنستان با ادغام مداوم در بخش حمل و نقل بین المللی، قصد دارد زیرساخت های کریدورهای اصلی حمل و نقل و ترانزیتی را که بزرگراه ها و گره های مهم را در جهت شرق-غرب و شمال-جنوب به هم متصل می‌کند، گسترش دهد.

بردی محمداف خاطر نشان کرد که در ششمین اجلاس سران خزر در عشق آباد نیز بر نقش عظیم کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی در گسترش همکاری ها و تضمین توسعه پایدار تاکید شده است.

همه اینها امروز در استفاده بی وقفه از این کریدورهای بین المللی برای حمل و نقل کالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: ترکمنستان مستقل و بیطرف، با دنبال کردن سیاست «درهای باز»، توسعه همکاری های اقتصادی بین منطقه ای را از طریق منشور اجرای گسترده فرصت های حمل و نقل و ترانزیتی در نظر می گیرد.

وی افزود: ترکمنستان با داشتن پتانسیل بزرگ مرتبط، تعدادی پروژه بزرگ بین المللی و منطقه ای را آغاز کرده است. اجرای این پروژه ها باعث می شود تا مشارکت تجاری و اقتصادی کشورهای آسیای مرکزی و منطقه به سطحی مدرن برسند، انگیزه قدرتمندی به روابط بین منطقه ای برای آینده داده و پایه های ژئواکونومیک جدید را پی ریزی کنند.

بردی محمداف تاکید کرد: چنین فضایی آسیای مرکزی، خزر، دریای سیاه و مناطق بالتیک، خاورمیانه، آسیای جنوبی و جنوب شرقی را متحد می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در نتیجه کارهای نویدبخش جاری در ترکمنستان، جاده ها کاملاً نوسازی شده اند، پل های جدید، بزرگراه های سریع السیر، راه آهن، مسیرهای هوایی و دریایی در حال ساخت هستند.

وی تاکید کرد که تشکیل کریدورهای بزرگ ترانزیتی بین‌المللی در چهار راه‌های حمل‌ونقل کارایی حمل‌ونقل را با هدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار جهانی و به نفع مردم جهان بالا می برد.

رئیس جمهور ترکمنستان در پایان این پیام یک بار دیگر شروع به کار کنفرانس «راهروهای حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی: اتصال و توسعه» را به شرکت کنندگان تبریک گفت و برای آنها آرزوی سلامتی، کامیابی و برگزاری موفق را در نشست  خواستار شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول