اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه سوریه، به تهران سفر می‌کند

منابع خبری سوری خبر دادند که قرار است وزیر خارجه سوریه، به تهران سفر و با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دیدار کند.

وزیر خارجه سوریه، به تهران سفر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از سفر قریب الوقوع فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه به تهران خبر دادند.

روزنامه سوری الوطن به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که قرار است وزیر خارجه این کشور سه‌شنبه به تهران سفر کند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که وزیر امور خارجه سوریه قرار است فردا سه‌شنبه عازم جمهوری اسلامی ایران شود. 

اسپوتنیک به نقل از یک منبع خبر داد که قرار است المقداد با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و نتایج نشست آستانه را بررسی کند. 

وی تأکید کرد که وزرای خارجه ایران و سوریه همچنین روابط دوجانبه را بررسی خواهند کرد. قرار است این دیدار، روز چهارشنبه صورت گیرد.

المقداد در حالی عازم تهران خواهد شد که قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم به تهران سفر کنند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه خبر داد که اردوغان درصدد است تا در جریان سفر دو روزه خود به تهران، با رئیس جمهور روسیه دیدار دوجانبه داشته باشد.

کاخ کرملین روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین روز ۱۹ جولای (۲۸ تیرماه) برای شرکت در نشست سه جانبه سران با «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و اردوغان،‌به تهران سفر خواهد کرد.

انتظار می‌رود این سه رئیس جمهور در مورد تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم از جمله علیه داعش و  «پ‌ک‌ک» و بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری به سوریه گفت‌وگو کنند.

روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر مذاکراتی را درباره سوریه به عنوان بخشی از «روند صلح آستانه» برای پایان دادن به بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور خاورمیانه برگزار کرده‌اند.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ۱۱ تیر ماه در سفر به دمشق با وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار راه‌های گسترش همه جانبه روابط دو کشور، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار گرفت. 

در این ملاقات امیرعبداللهیان تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور را نشانه‌ای از عمق راهبردی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه عنوان و سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در این راستا توصیف کرد. 

وی با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه و همچنین مجاهدت های آن شهید بزرگوار و سایر مدافعان حرم، تأکید کرد: در هم آمیختن خون شهیدان ایرانی و سوریه‌ای در مقابله با تروریسم و گروه‌های تکفیری، سرمایه بزرگی برای همدلی دو ملت به وجود آورده است که بایستی بنای مستحکمی از دوستی، بر پایه این سرمایه بزرگ ایجاد شود.

وزیر امور خارجه سوریه هم، سفر امیرعبداللهیان به دمشق را با توجه به تحولات مهم جاری در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت ارزیابی کرد و گفت: این سفر پیوندهای عمیق بین دو کشور را عمق بیشتری خواهد بخشید.

وی سفر رئیس جمهور سوریه به تهران را تاریخی و سرنوشت ساز توصیف و تاکید کرد: ما آماده گسترش هر چه بیشتر روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها هستیم.

المقداد همچنین با اشاره به مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی خون خود را در راه مبارزه مقدس با تروریسم و نجات کشورهای منطقه از اشغال آمریکا اهدا کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول