اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: به بورل گفتم آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید

وزیر امور خارجه در تشریح رایزنی تلفنی‌اش با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: به آقای بورل صراحتا گفتم آمریکا باید زیاده خواهی و تردید را کنار بگذارد. راه حل تکراری نتیجه تکراری را به دنبال خواهد داشت و آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید.

امیرعبداللهیان: به بورل گفتم آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه ۲۷ تیر ماه برای دومین بار در ماه جاری تلفنی گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در همین خصوص در پستی در اینستاگرام به تشریح این گفت‌وگوی تلفنی پرداخت و نوشت: دوشنبه شب با آقای جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها برای رفع تحریم صحبت کردم.

وزیر خارجه افزود: آقای بورل از اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران و ابتکار عمل ما برای عبور از موانع و حل و فصل اختلافات باقیمانده در مذاکرات تقدیر کرد و گفت به تلاشهایشان برای نزدیک کردن دیدگاه ایران و آمریکا ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: من هم از آقای بورل و آقای مورا به دلیل تلاش‌های مثبت و بی وقفه‌شان تشکر کردم و به تبیین دلایل اختلافات و راه حل آن پرداختم. به آقای بورل صراحتا گفتم آمریکا باید زیاده خواهی و تردید را کنار بگذارد. معتقدیم راه حل تکراری نتیجه تکراری را به دنبال خواهد داشت. واقع بینی مبتنی بر تحلیل درست نیاز امروز حکام آمریکا برای رسیدن به توافقی پایدار است.

وی در پایان نوشت: به آقای بورل گفتم آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل با بیان این‌که هیچ تردیدی در اراده ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد، تصریح کرد: کاخ سفید زیاده خواهی‌ها و تردیدها را کنار بگذارد و با واقع بینی در مسیر حصول توافق گام بردارد. (اینجا بخوانید)

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۴ تیر ماه با بورل تلفنی گفت‌وگو کردند و وی در توئیتی در این باره نوشت: با جوزپ بورل گفت‌وگوی تلفنی داشتم. توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است. برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهیم. آمریکا باید مشخص کند خواهان توافق است یا به دنبال تکرار یک طرفه خواسته‌های خود است. هر دو همزمان با هم ممکن نیست.

بورل اوایل تیر ماه نیز برای نخستین بار در دولت سیزدهم به تهران سفر کرد و پس از آن مقرر شد گفت‌وگوهایی که در ۲۰ اسفند ماه در وین دچار وقفه شده بود از سر گرفته شود که بدین منظور هفتم و هشتم تیر ماه گفت‌وگوهای غیرمستقیم بین ایران و آمریکا به واسطه انریکه مورا معاون بورل در دوحه برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول